بایدن: حرف دانشمندان را گوش دهید

به گزارش رکنا ، جو بایدن در برنامه تبلیغاتی خود که از شبکه ان بی سی و از فلوریدا پخش می‌شد، افزود: از نظر من، استفاده از ماسک یک وظیفه میهنی است تا از آنهایی که گرداگرد شما هستند، محافظت شود.

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه او که هنوز به کرونا مبتلا است با ورود به کاخ سفید، ماسک خود را از صورت جدا کرد تا عکس یادگاری بگیرد و پیامی را بدون ماسک به مردم مخابره کرد که از کرونا نترسند.

معاون اول باراک اوباما درباره بیماری ترامپ هم گفت: امیدوارم که رئیس جمهوری با آنچه که پشت سر گذاشته است، درس درستی را به مردم آمریکا بیان کند: ماسک‌ها مهم هستند. آنها زندگی را نجات می‌دهند.

بایدن تاکید کرد: حرف دانشمندان را گوش دهید.

وی یادآور شد: بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی مرده‌اند، ۵۰ هزار آمریکایی در هر روز به ویروس گرفتار می‌شوند. یکهزار نفر در یک روز می‌میرند. این یک وضعیت اضطرار ملی است. رئیس جمهوری باید مسئولیت آن را بپذیرد.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: وقتی تصمیم گرفتم وارد عرصه انتخابات شوم سه هدف داشتم؛ بازگرداندن روح این کشور، بازپروری طبقه متوسط و متحد کردن کشور. این تنها راهی است که می‌توانیم پیش برویم.

بایدن خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس جمهوری آنچه را که همیشه در گذشته انجام داده‌ام را به کار خواهم گرفت؛ گرد هم آوردن مردم، اعتراضات مسالمت‌آمیز، افسران پلیس، اتحادیه‌ها و گروه‌های حقوق شهروندی. همه ما در کاخ سفید دور یک میز خواهیم نشست.

وی تاکید کرد: به من نگویید چیزی نمی‌تواند تغییر کند.

نامزد حزب دموکرات در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره اتهامی که ترامپ به آنها می‌زند و او را عروسک سوسیالیسم یا کمونیسم می‌نامد هم گفت: من بر پوتین، کاسترو و هر دیکتاتوری سخت گرفتم. اجازه دادم تا بدانند که همه چیز در اینجا متوقف می‌شود. بازی به وسیله من به عنوان رئیس جمهوری تمام می‌شود.

بایدن تاکید کرد: از این رو، هیچ کلمه‌ای وجود ندارد که دلالت کند من سوسیالیست یا کمونیست هستم.

هنگامی که او در اظهارات خود می‌خواست علیه ترامپ سخن بگوید، ناگهان اظهارات خود را قطع کرد و کوشید علیه رئیس جمهوری فعلی آمریکا که اکنون دچار بیماری است، سخن بگوید.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور رسمی در ۱۳ آبان ماه امسال برگزار می‌شود هرچند که در برخی ایالت‌ها رای‌گیری آغاز شده و در برخی هم مهلت ثبت نام امروز به پایان رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟