پنتاگون سقوط پهپاد آمریکا در سوریه را تأیید کرد

به گزارش رکنا ، یک مقام وزارت دفاع آمریکا امروز دوشنبه گزارش‌های پیشین درباره سقوط یک فروند پهپاد جاسوسی این کشور در شمال سوریه را تأیید کرد.

این مقام پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشده در گفت‌وگو با بخش انگلیسی رسانه دولتی «صدای آمریکا» گفته یک فروند پهپاد ارتش آمریکا پنجشنبه هفته گذشته «به دلیل از دست دادن کنترل» در یکی از مناطق تحت مسئولیت ائتلاف بین‌المللی اصطلاحاً ضد داعش سقوط کرده است.

وی مدعی شده این پهپاد بر اثر «آتش دشمن» سرنگون نشده است.

روزنامه «الوطن» سوریه روز پنجشنبه به نقل از منابعی در شمال سوریه از سقوط یک فروند پهپاد ارتش آمریکا در استان الحسکه خبر داده بود.

به گفته این منابع، این پهپاد شناسایی و جاسوسی در روستای «الدردارة» واقع در ریف «تل تمر» این استان سقوط کرده و خودروهای زرهی آمریکا عملیات برای یافتن لاشه آن را آغاز کرده‌اند.

برخی منابع غیر رسمی و موثق هم از احتمال سرنگونی این پهپاد آمریکایی خبر داده بودند. این منابع گفتند گشتی‌ آمریکایی‌ها را یک بالگرد رزمی همراهی می‌کند.

ائتلاف آمریکا در منطقه شرق و شمال سوریه چند پایگاه نظامی دارد که منطقه «التنف» واقع در مثلث مرزی سوریه-عراق- اردن بیشترین تجهیزات و نیروهای آمریکا را در خود جای داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 613500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟