دشمن به همان اندازه که در حوزه سیاسی به دنبال اجرای تحریم است در ورزش به دنبال تعلیق است

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست ویژهای که امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: ساختار ورزش، معیوب و دچار اختلال در هدف است. اکثر روسای فدراسیون ها از طرف نهادهای بین المللی تحت فشار هستند چون از نظر نهادهای نظارتی، دولتی هستند اما در عین حال باید پاسخگو هم باشند.

او افزود: تلاشی که سلطانی فر وزیر ورزش کرد این بود که اساسنامه را اصلاح کند اما در ایستگاه شورای نگهبان متوقف شد. امیدواریم این اساسنامه به سرانجام برسد.

اختیارات رئیس فدراسیون

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه اگر رئیس فدراسیون مسئول است باید اختیار هم داشته باشد، یادآور شد: این نیازمند اصلاح اساسنامه است که در این صورت بخش زیادی از مشکلات کم می شود. دشمن به همان اندازه که در حوزه سیاسی و اقتصادی دنبال اجرای تحریم است در ورزش به دنبال تعلیق است.

او ادامه داد: در بخش سخت افزاری به دنبال مقصر نگردیم. کسی نمی تواند این مسائل را منکر شود. تغییر نرخ ارز فشار زیادی وارد کرده است. برای المپیک ٢ میلیون دلار ارز لازم داریم. سال گذشته ٥٠٠ هزار ارز خریداری شد، امسال باید بخش باقی مانده را خریداری کنیم در حالی که قیمت ها پنج برابر شده است.

صالحی امیری در عین حال به انصاف و اخلاق و لزوم مراجعه به آن اشاره کرد و گفت: آقای نوبخت برای ما و ورزش کوتاهی نکرده و حتی نسبت به خیلی از دستگاه ها، به ورزش توجه بیشتری شده است. به نوبه خودم از تمام کم و کاستی ها عذرخواهی می کنم اما با واقعیت هایی که اشاره کردم روبرو هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

برنا

کدخبر: 612607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟