سفارت آمریکا در بغداد تعطیل نمی شود

به گزارش رکنا، «ساموئل وربرگ» در گفت و گو با شبکه کردی «زاگرس» اظهار کرد که دولت آمریکا تمام اقدامات لازم برای حفاظت از سفارت و هیات های دیپلماتیک خود در عراق را انجام خواهد داد.

وی گفت: آمریکا به روابط خوب خود با عراق ادامه خواهد داد، برخی گروه ها سفارت امریکا را هدف قرار می دهند همان گونه که نهاد های حکومتی عراق و خود عراقی ها را نیز هدف قرار می دهند و ما به هماهنگی امنیتی با همه نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با خطر آنها ادامه خواهیم داد.

وربرگ ادامه داد: ما به روابط خود با عراق ادامه می دهیم، در بغداد سفارت داریم و با وجود چالش های پیش رو و حملاتی که علیه ما انجام می شود به حضور در عراق ادامه می دهیم اگر این حملات افزایش یابد همه اقدامات لازم را برای حفاظت از سفارت و هیات های دیپلماتیک خود انجام می دهیم.

سخنگوی منطقه ای وزارت امور خارجه عراق ادعا کرد : کسانی که به سفارت آمریکا حمله می کنند به طور قطع دشمن عراق و ملت عراق هستند.

برخی منابع دولتی عراق اعلام کردند که در جریان دیدار اخیر روسای سه قوه عراق با رهبران سیاسی این کشور، «برهم صالح» رییس جمهوری پیام تهدیدآمیز وزیر امور خارجه آمریکا را به اطلاع آنها رسانده است.

تهدید عراق ازسوی مایک پمپئو

طبق این ادعا، «مایک پمپئو» تهدید کرده است که در صورت متوقف نشدن حملات موشکی به سفارتخانه آمریکا، اقدام به بستن این سفارتخانه و انتقام‌گیری بی‌رحمانه از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق می‌کند.

این تهدید منتسب به وزیر امور خارجه آمریکا با واکنش تند برخی گروه‌های مقاومت مانند «کتائب حزب الله»، «عصائب اهل الحق» و «جنبش اسلامی النجباء» مواجه شده و آن را دلیل کاری بودن حملات مقاومت به نظامیان و منافع آمریکا در عراق دانستند.

این گروه‌های مقاومت از آمریکا خواستند که به جای قیل و قال بی‌خود به قانون پارلمان عراق احترام گذاشته و نیروهایش را از خاک کشور بیرون بکشدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟