نظامی سابق آمریکا:مواضع واشنگتن درباره تسلیحات ایران مشروعیت ندارد

به گزارش رکنا ، "لیا بلگر" افزود: کاملا قابل درک است که ایران بخواهد توان نظامی خود را با تهیه جنگ افزارهای پیشرفته افزایش دهد، به خصوص که با سابقه رفتارهای دمدمی‌مزاجانه، جنگ طلبانه، تهدیدآمیز و غیرمنطقی ترامپ روبرو بوده است.

وی با اشاره به اعلام یکجانبه آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران ادامه داد: مسخره است که ایالات متحده خرید و فروش جنگ افزار میان سایر کشورها را ناراحت کننده می‌داند، درحالیکه خودش بزرگترین تامین کننده جنگ افزار، گاهی اوقات در برخی جنگ‌ها برای هر دو طرف درگیر، است.

این نظامی سابق آمریکا اضافه کرد: مواضع ایالات متحده در مورد اینکه چه کسی حق دارد اسلحه داشته باشد یا نه، هیچ اعتباری ندارد زیرا خود فروشنده جنگ افزار به کشورهایی چون عربستان سعودی است که یکی از بدترین سوابق حقوق بشر را در جهان دارد.

بلگر یادآور شد: وقتی ترامپ، آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد، سالها مذاکره، دیپلماسی و تلاش برای ایجاد یک رابطه بی‌سابقه ومثبت بین ایران و دیگر امضا کنندگان توافق همچون انگلیس، آلمان، فرانسه، اتحادیه اروپا، چین و روسیه را از بین بُرد و صدمات جبران ناپذیری به نظم جهانی وارد کرد. این اقدام رئیس جمهوری آمریکا عملی بی ملاحظه، غیرضروری و غیرمسئولانه بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران کاملا برمبنای توافقنامه گام برمی‌داشت و آمریکا هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خلاف آن نداشت، اظهار کرد: هیچ یک از امضاکنندگان و حتی کشورهای دیگر جهان از اقدام او حمایت نکرده‌اند و برهم زدن یک جانبه برجام فقط به انزوای ایالات متحده و کاهش ظرفیت دیپلماسی آینده این کشور منجر شده است.

این فعال ضد جنگ تاکید کرد: طبق برجام در ازای برخی اقدامات ایران، تحریم‌های فلج کننده اقتصادی علیه این کشور برداشته خواهد شد. وقتی ایالات متحده، تحریم‌ها را لغو نکرد و در واقع موارد دیگری را نیز اضافه کرد، ایران انگیزه‌ای برای ادامه حضور در توافق ندارد و اکنون وضعیت حتی از همیشه بدتر شده است.

بلگر خاطرنشان کرد: حال، ایالات متحده به اقداماتی دست می‌زند که تنها در صورتی‌ که با برجام همراهی می کرد، حق داشت به آنها متوسل شود. این بسیار عجیب است که وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌هایی را صادر می‌کند که به طور کامل، خلاف واقع است و به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار همه طرف‌های برجام با آن موافقند.

ادعای تروریستی ایران از سوی آمریکا

وی تصریح کرد: در حالیکه ایران در ۳۰۰ سال گذشته به کشور دیگری حمله نکرده است و تهدیدی برای آمریکا نیست، ایالات متحده ادعا می‌کند که ایران حامی تروریسم است؛ اما ارتش ایالات متحده خودش چیزی بیش از یک سازمان تروریستی نیست که بودجه ساختارمند و لباس رسمی دارد.

این فعال ضد جنگ در آمریکا در پاسخ به این سوال که احتمال ماجراجویی نظامی از سوی ترامپ در یک ماه آینده را چگونه می بیند، گفت: در سیاست آمریکا اصطلاح "سورپرایز اکتبر" به این معنی است که رئیس جمهوری ازدلیل بسیار نادرست و ناصوابی برای حمله به یک کشور دیگر و آغاز جنگ استفاده کند.

بلگر افزود: رفتار ترامپ مشمئز کننده است. او به معنای واقعی کلمه خودشیفته و دروغگو است. او فاقد هرگونه حس دلسوزی ، یا درک از سیاست خارجی است و حتی عقل سلیم هم ندارد.

وی ادامه داد: ترامپ واقعا قدرت شروع جنگ را دارد و اگر فکر ‌کند این امر به او در انتخاب شدن مجدد کمک می‌کند، بدون توجه به عواقب آن، این کار را انجام می دهد.

این مقام سابق نیروی دریایی آمریکا اضافه کرد: در داخل کشور هم، چون نژادپرست است و از برتری‌طلبان سفید پوستی حمایت می‌کند که یک گروه شبه نظامی مسلح را تشکیل داده‌اند و معترضان مسالمت‌آمیز را با سلاح‌های نظامی خود می‌ترسانند و تحریک می کنند.

بلگر تاکید کرد: من نگران هستم که اقدامات او واقعا آغازگر یک جنگ داخلی باشد.

انتخابات آمریکا به طور رسمی در تاریخ ۱۳ آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع : ایرنا

کدخبر: 610931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟