برخی رقابت‌های ستیزه‌جویانه انتخاباتی در برخی نقاط کشور باید مدیریت شود

به گزارش رکنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: بحمدالله امروز همایش استانداران تشکیل شد و گزارشی با توجه به کمیته های اختصاصی که تشکیل شده بود در حوزه امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ارائه کردند و نقاط قوت و ضعف‌ها و موفقیت‌ها و عدم توفیقات و دلایل آن را گزارش دادند که متناسب با این امور تصمیماتی اتخاذ شد و امیدواریم در اجرا در پیش‌برد موثر باشد.

وی افزود: همچنین تحلیل جامعی از شرایط کشور و فضای پیش روی ما خصوصا در شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توضیحاتی داده شد و اولویت اول وزارت کشور امنیت داخلی است و تاکید شد موضوعاتی که مربوط با امنیت داخلی است، رصد شود و پیش بینی‌های لازم انجام بگیرد.

وزیر کشور گفت: همچنین تاکید شد که تصمیمات باید به موقع باشد و دلایلی که بُعد ملی پیدا می‌کند باید به شورای امنیت منتقل شود و الحمدلله امروز موضوع امنیتی خاصی در هیچ کدام از مناطق کشور نداریم و با کمک خدا و زحمات دوستان نخواهیم داشت.

رحمانی فضلی همچنین بیان کرد: در جلسه امروز نیز در خصوص مسائل اقتصادی گزارشاتی ارائه شد و استانداران با توجه به اینکه عملیاتی بوده فعالیت آنها و اشراف‌شان از موضوعات و مشکلات، کماکان اعتقاد دارند با واگذاری اختیارات بیشتر می‌توانند موفق‌تر عمل کنند. در جلسه امروز تاکید شد بر نظام توزیع، نظارت، رفع موانع تولید و هماهنگی واحد‌های اقتصادی و بانک‌ها کار بیشتری انجام بگیرد تا در حوزه اقتصادی که اولویت ما معیشت مردم، وفور کالا و فعالیت صنایع و تولیدی است، بتوانیم کار را به پیش ببریم.

وی درباره مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اولویت ما حفظ وحدت، انسجام، امیدبخشی به مردم و تقویت روحیه مشارکت‌جویانه است. ما در مسیر انتخابات سال ۱۴۰۰ پیش می‌رویم که اصلِ آن انتخابات ریاست‌جمهوری است ولی در کنار آن انتخابات شوراهای اسلامی، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم داریم‌. انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در اصل است و فعالیت‌های آن بُعد ملی دارد ولی سایر انتخابات منطقه‌ای و محلی است. برخی دوستان ما نگرانی‌هایی دارند و نوع رقابت‌ها، داوری‌ها و برخی رقابت‌های ستیزه‌جویانه که در برخی جاها بوده باید مدیریت شود تا بستر انتخابات سالم، قانونی و با امنیت را داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: همچنین در موضوعات اجتماعی گزارشی درباره آسیب‌های اجتماعی ارائه شد و ما هفته قبل یک گزارش جامعی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم و اعضا تقاضا کردند ما یک جلسه دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشیم و گزارش را کامل کنیم.

رحمانی فضلی در پایان گفت: امیدواریم با لطف خدا و وحدت و هماهنگی و تلاش بیشتر در شرایطی که واقعاً برای مردم دشوار است و از طرفی با کرونا مواجه هستند و نگرانی‌ها و آسیب‌هایی که درباره آن دارند و از سوی دیگر هم با تحریم‌ها مواجهیم و افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازار است و مردم ما دشمن خود را می‌شناسند و مقاومت را در پیش گرفتند و ما به‌عنوان مسئولین باید کمک کنیم تا شرایط را سهل‌تر کنیم و با تصمیمات غلط و با برخی اظهارنظرهای ناروا شرایط را برای مردم سخت نکنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 610814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟