مردانی در جبهه جنگ اقتصادی نقش آفرینی می‌کنند

به گزارش رکنا ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم در جلسه تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس با اشاره به اینکه حدوث و بقای انقلاب هر دو معجزه بود، گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد که انقلاب اسلامی بر رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله با حمایت همه جانبه استکبار جهانی، پیروز شود. حدوث این انقلاب این بود که خداوند خواست که در این قطعه از زمین بر ملت شیعه اثنی عشری منت نهاده و این معجزه محقق شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که چه قدرت‌هایی پشت رژیم شاهنشاهی بود اما اراده خداوند متعال بر این بود که انقلاب حادث شود. بقای این انقلاب هم معجزه بود.

مرتضوی مقدم اظهارداشت: جمهوری اسلامی در روزهای ابتدایی چیزی نداشت، تجهیزات نظامی نسبت به دنیای استکبار تقریبا صفر بود. یک دنیا علیه این انقلاب تازه حادث شده بسیج شده بودند، انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف با توطئه‌ها و برنامه ریزی‌های مختلف مواجه شد اما محکم به راه خود ادامه داد.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه در این انقلاب مردان خدایی بودند که پرورش یافته دامن اهل بیت و مکتب حسین (ع) بودند، افزود: این مردان پروش یافته در مکتب حسینی با توکل بر خدا، انقلاب تازه حادث شده را ۴۰ سال با اقتدار پیش بردند و این یک معجزه بود.

مرتضوی‌مقدم تصریح کرد: همه می‌دانیم چه توطئه‌هایی علیه انقلاب اسلامی شده و توطئه‌ای نیست که بر کسی مستور مانده باشد اما خداوند همه توطئه دشمنان را شکست داد. مردان خدایی با توکل بر خدا و اقتدای به امام حسین (ع) وارد میدان شدند، بعضی به شهدای کربلا پیوستند و برخی هنوز در میدان و در حال مبارزه هستند و انقلاب را پیش می‌برند.

جبهه‌های مختلف در انقلاب

وی اظهار داشت: انقلاب جبهه‌های مختلفی دارد. جنگ امروز، جنگ اقتصادی است. از طرف دیگر هم عوامل دشمن در داخل کشور با حرکات ضدانقلابی، به دنبال خراب کردن انقلاب از درون هستند. در جبهه جنگ اقتصادی هم مردانی هستند که در صحنه حاضر هستند و نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: امروز مردان جهادی در قوه قضاییه نیز در صحنه حضور دارند و وظیفه شان مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًی مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ اِلاّ تَفْعَلْ تَظْلِمْ. یعنی نسبت به مردم چه از جانب خداوند و چه از جانب افراد خاص خاندان و خویشاوندان نزدیکت و چه از جانب رعایایی که بدان‌ها علاقه و گرایش مخصوص داری، انصاف را رعایت کن. اگر چنین نکنی، ستم خواهی کرد.

مرتضوی‌مقدم خاطرنشان کرد: در عصر امروز، جبهه قضات قوه قضاییه مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است. ما به مردان جبهه‌های جنگ، شهدای بزرگ و شهدای دستگاه قضا که خون خود را برای اعتلای انقلاب و جمهوری اسلامی دادند و در راه احقاق حقوق مردم قدم برداشتند، درود می‌فرستیم و تعظیم می‌کنیم که برکت خون این شهدا، انقلاب را نگه داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟