نماینده عراقی: اتهام زنی به الحشدالشعبی عامل خارجی دارد

به گزارش رکنا ، "مهدی تقی" عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق شنبه شب اتهام‌ها علیه گروه‌های مقاومت در عراق مبنی بر حمله به سفارت آمریکا در بغداد را رد کرد و گفت: اتهام زنی به نیروهای الحشدالشعبی عامل خارجی دارد.

تقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که الحشدالشعبی یک نهاد رسمی امنیتی است که زیر چتر دولت عراق فعالیت دارد و اتهام‌زنی به این نیرو درباره دست داشتن در برخی نقض قوانین، توسط طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که "مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه برای اجتناب از هر گونه نزاع در داخل اقدام درستی بود" خاطر نشان کرد، الحشدالشعبی عامل نا امنی در عراق نبوده است.

موضع ما درباره عراق روشن است

عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق افزود: موضع ما درباره حفظ امنیت سفارتخانه‌ها و هیأت‌های دیپلماتیک در عراق و عدم حمله به این مراکز روشن است و دستگاه‌های ذیربط از جمله سرویس‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی، باید هویت عاملان حملات به این نهادها را شناسایی کنند.

وی در پایان گفت: ما از برقراری روابط دیپلماتیک با تمام کشورها در راستای منافع عراق حمایت می‌کنیم.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر و رهبر معنوی فراکسیون سائرون در پارلمان عراق نیز شنبه شب با انتشار توئیتی نوشت که اجازه نمی‌دهیم عراق مستعمره خارجی شود.

وی روز جمعه نیز خواستار تشکیل کمیته تحقیق امنیتی و نظامی درباره حمله به هیات‌های خارجی و مراکز دیپلماتیک در عراق شد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در واکنش به توئیت روز جمعه صدر اعلام کرد: ما از پیشنهاد صدر در مورد تشکیل کمیته امنیتی، نظامی و پارلمانی برای انجام تحقیقات درباره اقدامات ناقض قانون که امنیت عراق و اقتدار و وجهه و تعهدات بین‌المللی آن را مورد هدف قرار می‌دهد، حمایت می‌کنیم.

در هفته‌های اخیر حملات به مراکز و اهداف نیروهای نظامی بیگانه و مراکز دیپلماتیک آنها در عراق افزایش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟