اولیانوف: ادعای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها یک اشتباه محاسباتی واضح است

به گزارش رکنا ، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پیامی توییتری درباره ادعای دولت آمریکا مبنی این که روند بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است، نوشت: آمریکا مدعی است که تحریم های پیشین سازمان ملل علیه ایران اعمال شده اند و تهدید می کند تمامی کسانی که با تفسیر داخلی آمریکا از مکانیسم بازگردانی سریع تحریم ها مخالفت کند،تنبیه می شود. واشنگتن به شکلی کنایه آمیز و عیب جویانه این موضع غیرقابل توجیه را گامی به سوی صلح و امنیت بین المللی می خواند.

آزردگی آمریکا از نپذیرفتنش در برجام

اولیانوف در پیام دیگری نوشت: آمریکا به شدت از این واقعیت که عملا هیچ کسی حاضر نیست آن را یکی از اعضای برجام(توافق هسته ای) بشناسد که قادر است به فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها باشد، آزرده خاطر است. هیچ چیزی برای اعتراض کردن درباره آن وجود ندارد. این یک اشتباه محاسباتی واضح است که به دلیل نقش بزرگ ایدئولوژی در سیاست خارجی آمریکا انجام شده است.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که با اعلام این ادعا از سوی آمریکا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپا(آلمان، فرانسه و انگلیس)، چین و روسیه در بیانیه هایی جداگانه مطرح کردند آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ از جایگاه قانونی به کار گرفتن مکانیسم بازگردانی تحریم ها که تنها برای اعضای توافق هسته ای محفوظ است، قرار ندارد تا بتواند تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟