فرزندانی که برای والدین عمل صالح‌اند

ایشان افزودند: طبعاً انسان فرزندی را می‌تواند به حساب خدا بگذارد که او تربیت الهی پیدا کرده و متدین باشد و اهل فسق و فجور و ... نباشد؛ انسان می‌تواند این را به حساب خدا بگذارد. بعضی‌ها فرزندان را بد تربیت می‌کنند و از اول این فرزند را اهل دنیا و اشرافی‌گری و شهوات بار می‌آورند. در محیط خانواده مشی پدر و مادر برای فرزند سرمشق است، اگر این سرمشق بد باشد فرزند بد بار می‌آید.

«گاهی هست که انسان فرزند را بد تربیت نمی‌کند اما او را رها می‌کند؛ خیلی از ما گرفتار این موضوع هستیم و احساس مسئولیتی نسبت به او نداریم. فرزندی را می‌توان به حساب خود گذاشت که او را رها نکند و تربیت خوب هم بکند؛ البته توجه داشته باشیم تربیت فرزندان این‌طور نیست که هر یک از بچه‌ها را بخواهیم مثل شاگرد معینی جلو دعوت کند و ... نه، برخی می‌گویند آقا شما می‌گویید فرزند زیاد، اگر زیاد شدند نمی‌توانیم تربیتشان کنیم؛ این حرف غلط است.»

رهبر انقلاب با بیان مطلب فوق تصریح کردند: تربیت فرزندان تربیت تک تک فرزندان نیست؛ بلکه تربیت محیط خانواده است؛ محیط خانواده که خوب باشد چه بچه یکی و چه پنج‌تا باشد فرقی نمی‌کند و به طور طبیعی خوب تربیت می‌شود؛ «حَجَبُوهُ مِنَ النَّارِ بِإِذنِ الله عَزَّوَجَل» چنین فرزندانی او را از آتش و عذاب الهی نگه می‌دارند؛ اما به این اکتفا نمی‌کند؛ می‌فرماید اگر چنانچه نسل بعد از خودتان را هم تربیت کردید، این هم حسنه‌ و عمل صالحی است که می‌تواند شما را حاجب از آتش باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟