واکنش جریان‌های سیاسی کویت به اظهارات «ترامپ» درباره سازش با تل‌آویو

به گزارش رکنا ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه مدعی شده احتمال زیادی وجود دارد کویت به زودی رابطه با اسرائیل را عادی‌سازی کند.

جریان‌های سیاسی کویت این اظهارات ترامپ را محکوم کردند و از دولت کشور خود خواستند با صدور بیانیه‌ای موضع رسمی این کشور در رد عادی‌سازی را تشریح کند.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، در این بیانیه به امضای ۱۱ جریان سیاسی در کویت رسیده از پارلمان خواسته شده به قانون «جرم تلقی کردن عادی‌سازی روابط» فوریت دهد تا کویت از باجخواهی و فشارهای احتمالی در امان بماند.

آنها همچنین از قوای سیاسی، گروه‌ها و قوای مدنی درخواست کردند که دست به تحرکات جدی برای تصویب این قانون بزنند.

جریان‌های سیاسی کویت به قانون اساسی این کشور نیز اشاره کردند که اعلام می‌کند «کویت در وضعیت جنگ دفاعی با باندهای صهیونیستی قرار دارد».

آنها ضمن اشاره به شهادت تعدادی از کویتی‌ها در جنگ‌های عربی با رژیم صهیونیستی، بر مواضع این کشور در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تأکید کردند.

دونالد ترامپ، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روز ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 607594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟