برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی باید مشارکت و امنیت را تأمین کند

 انتخابات / به گزارش رکنا، سیامک ره‌پیک، قائم‌مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی است. وی دارای دکترای تخصصی حقوق خصوصی بوده و در دانشگاه تربیت‌مدرس و علوم قضائی مشغول تدریس است.

ره‌پیک، رئیس سابق پژوهشکده شورای نگهبان است که در انتخابات داخلی شورا در ماه‌ گذشته به‌عنوان قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان انتخاب شد. وی به موضوع‌های مهمی مانند تأیید صلاحیت‌ها، تغییر و تحولات در شورای نگهبان، برخی از جزئیات پرونده‌های رد صلاحیت‌شدگان، الکترونیکی شدن انتخابات و اصلاح طرح انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت. ره‌پیک در ابتدای مصاحبه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد.

ره‌پیک اشاره کرد: از پیامبر اکرم(ص) دعایی مروی است که ایشان خود وقتی از خانه بیرون می‌آمند می‌خواندند. به نظرم بعضی از مشاغل باید این دعای پیغمبر را بخوانند، معلم‌ها و اساتید دانشگاه از آن دسته هستند و به نظرم کسانی که در خبرگزاری‌ها کار می‌کنند باید این دعا را بخوانند. می‌گویند پیامبر اکرم(ص) از منزل که بیرون می‌آمد، آسمان را که نگاه می‌کرد این دعا را هر روز می‌خواند که «اللَّهُمَّ أَعُوذُ بِکَ أَنْ أَضِلَّ أَوْ أُضَلَّ أَوْ أَزِلَّ أَوْ أُزَلَّ أَوْ أَظْلِمَ أَوْ أُظْلَمَ أَوْ أَجْهَلَ أَوْ یُجْهَلَ عَلَیَّ»؛ خدایا به تو پناه می‌برم از اینکه گمراه کنم یا گمراه شوم (اللَّهُمَّ أَعُوذُ بِکَ أَنْ أَضِلَّ أَوْ أُضَلَّ)، بلغزانم یا بلغزم (أَزِلَّ أَوْ أُزَلَّ)، ظلم کنم یا به من ظلم شود (أَظْلِمَ أَوْ أُظْلَمَ)، به گمراهی بیندازم یا من خودم جاهل شوم (أَجْهَلَ أَوْ یُجْهَلَ عَلَیَّ). این دعا خیلی دعای خوبی است. معلم‌ها سر کلاس می‌روند خوب است آن را بخوانند، یک‌سری طلبه‌ها عادت دارند و این دعا را می‌خوانند، بعضی از طلاب کتاب آداب المتعلمین می‌خوانند، در آداب المتعلمین این دعا یک اضافه‌ای دارد برای معلم‌ها،! معلمی کار سختی است. منتهی الان کار شما در خبرگزاری، چون سطح اطلاع‌رسانی وسیع‌تر است طبیعتاً سخت‌تر است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 607285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟