ادعای طراحی ترور سفیر آمریکا توسط ایران برای فریب اذهان عمومی است

به گزارش رکنا ، استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز بوده و چندین کتاب چاپ کرده است. وی در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد.

استفن کینزر درباره ادعای بی‌اساس پولیتیکو در مورد طراحی ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی توسط ایران ، گفت: طراحی این جریان و ادعاها مربوط به توطئه ادعایی ایران برای سوءقصد به جان سفیر ایالات متحده در فضای جامعه آمریکا که مردم به صورت شرطی، هر عقیده‌ای را درباره ایران باور می‌کنند، برای دولتمردان آمریکا جواب می‌دهد و ترامپ از این موضوع برای فریب اذهان عمومی استفاده می‌کند.

تهدیدهای اخیر ترامپ علیه ایران فقط با هدف پیروزی در انتخابات مطرح می‌شود

وی در مورد تهدید ترامپ علیه ایران گفت: برخی از تحلیل‌گران آمریکایی می‌ترسند که ترامپ برای پیروزی در انتخابات و پیروزی مجدد خود به نوعی حمله به ایران دست بزند، این تهدیدها نیز فقط در همین راستا صورت می‌گیرد.

بایدن آمادگی ایران برای توافق را لازمه برقراری دیپلماسی می داند

کینزر در ادامه در مورد رویکرد بایدن در قبال ایران گفت: رقیب وی، جو بایدن هم در مورد ایران صحبت منفی می‌کند اما می گوید که «اگر ایران قدم‌هایی برای نشان دادن آمادگی خود برای توافق بردارد» آماده است که در مسیر دیپلماسی قدم بگذارد. در ایالات متحده، روایت غالب این است که ایران باید به تعهدات خود عمل کند. اکنون به نظر می‌رسد که همه چیز به انتخابات در آمریکا بستگی دارد.

خروج آمریکا از برجام گاهی در بحث‌های سیاسی گم می‌شود

وی اضافه کرد: اما واقعیت این است که این ایالات متحده بود که از توافق هسته‌ای خارج شد، نه ایران. گاهی اوقات این موضوع در بحث‌های سیاسی گم می‌شود یا مورد غفلت واقع می‌شود. مخالفت با ایران - مانند مخالفت با روسیه، چین و ونزوئلا - از نظر سیاسی در میان دولتمردان ایالات متحده امری ضروری تلقی می‌شود. شرایط پر تنش است هم برای ایران و هم برای ایالات متحده روزهای خطرناکی در حال گذران است.

چین، روسیه و اروپا باید بر ترس خود از آمریکا غلبه کنند

روزنامه‌نگار آمریکایی در مورد فعال شدن مکانیزم ماشه گفت: چین، روسیه و اروپا از رویکرد آمریکا در قبال ایران ناراضی هستند، اما هنوز از قدرت آمریکا ترس دارند. الان زمانی است که آنها می‌توانند و باید بر ترس خود غلبه کنند و با آمریکا مخالفت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟