آل خلیفه : برای گرفتن حق فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی صلح کردیم

به گزارش رکنا ، وزیر خارجه بحرین مدعی شد که توافق این کشور با رژیم صهیونیستی در راستای بازگرداندن حقوق فلسطینی‌ها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بوده است.

«عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین در گفت‌و‌گویی تلاش کرد تا با توجیه اقدام کشورش برای سازش با رژیم صهیونیستی، آن را در جهت منافع فلسطینی‌ها جلوه دهد.

الزیانی به شبکه اسکای نیوز گفت: «توافق صلح بحرین با اسرائیل گامی برای بازگرداندن حقوق مردم فلسطین و اجرای ابتکار عربی [طرح دو دولتی] است. این توافق منطقه را امن‌تر و با ثبات‌تر می‌کند.»

وزیر خارجه بحرین مدعی شد که منامه مسأله فلسطین را یک مسأله اصلی و بنیادی برای برقراری صلح می‌داند و برای رسیدن به راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کند و با سازش با اسرائیل «فرصت صلح و ثبات» را به مردم منطقه به ارمغان می‌آورد.

این مقام بحرینی در ادامه گفت که طرفین در این توافق بر لزوم تلاش برای نیل به یک راه‌حل به اصطلاح عادلانه و همه جانبه و همیشگی برای مسأله فلسطین تأکید کرده‌اند و منامه امیدوار است تا با این توافق افق‌های جدیدی برای بحث در خصوص باقی مسائل از جمله فلسطین باز شود.

او در ادامه با بیان اینکه اعتراضات برخی کشورها و گروهها را پیش بینی می‌کرده، مدعی شد که این تصمیمی از جانب پادشاه بحرین بوده و مردم بحرین نیز به تصمیم وی ایمان دارند.

تقدیر الزیانی از دونالد ترامپ

الزیانی سپس از دونالد ترامپ و دولت آمریکا برای محیا ساختن توافق با تل آویو تقدیر و تشکر کرد.

وبگاه اسرائیلی آکسیوس نوشته است که در تاریخ ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) پس از اعلام توافق امارات و اسرائیل، مقامات ارشد بحرینی با «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» و «آوی برکوویتز» نماینده کاخ سفید در امور سازش تماس گرفته و به آنها پیام دادند که می‌خواهند کشور بعدی برای عادی‌سازی روابط با تل آویو باشند.

روز گذشته نیز وزیران خارجه بحرین و رژیم صهیونیستی برای اولین بار بعد از اعلام توافق سازش، گفت‌وگوی تلفنی کردند.

ادعای الزیانی برای حمایت مردم بحرین از تصمیم پادشاه برای سازش با اسرائیل، در حالی است که گروههای مردمی از روز جمعه به اعتراض برخواسته و شب گذشته نیز مرىم بحرین با حضور در خیابان‌ها علیه سازش شعار دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟