ظریفیان : توافق با اسرائیل شکست می‌خورد

به گزارش رکنا ، غلامرضا ظریفیان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره توافق اخیر امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: برخی کشورهای جهان اسلام در عرصه سیاست ورزی دچار غفلت‌هایی هستند و این غفلت‌ها باعث شده تا رژیم صهیونیستی و حامیان او در غرب این فرصت را غنیمت شمرده و دامنه فعالیت‌های خود در منطقه را روز به روز افزایش دهند.

وی افزود: حضور در منطقه از گذشته جز استراتژی‌های کلان اسرائیل بوده و در حال حاضر هم به واسطه فقدان همبستگی در جهان اسلام به ویژه جهان عرب، رژیم صهیونیستی فرصت خوبی برای نفوذ در منطقه پیدا کرده است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار داشت: به خصوص اینکه برخی کشورهای عربی منطقه توسط حکومت‌های استبدادی و غیر مردم سالار اداره می‌شوند و این ابزار خوبی برای رژیم صهیونیستی است.

ظریفیان خاطرنشان کرد: یک زمانی اسرائیل نگران عمق استراتژیک کشورهای دیگر بود و امروز به واسطه غفلت حکام منطقه این شرایط برای او پیدا شده که با گسترش عمق استراتژیک خود، عمق استراتژیک دیگر کشورها را تهدید کند.

وی با اشاره به اینکه آنها جریان باطل هستند و جریانات باطل هم دوام ندارند، تاکید کرد: واقعیت این است که چه به لحاظ الهیات و چه به لحاظ قواعد نظام بین الملل دیر یا زود توافق‌های اینچنینی شکست می‌خورند.

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: در بستر تاریخی مسیری که دولت‌هایی امثال امارات در پیش گرفته‌اند با افزایش آگاهی مردم، جوامع، احزاب، نهادهای سیاسی و دینی نسبت به حقایق عالم محکوم به شکست است.

وی در پایان گفت: طبیعی است که در برابر این تجاوز و این جریان جعلی که در عالم ایجاد شده حتماً مقاومت شکل می‌گیرد و کار این جریان به سرانجام نمی‌رسد و از طرف دیگر هم آگاهی مردم ممکن است به تغییر در سیاست‌ها یا تغییر در بنیاد این دولت‌های سازشکار منجر شود، اما این یک رابطه شرطی است و اگر مقاومت آگاهانه ایجاد شود آنها رو به زوال خواهند رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع : مهر

کدخبر: 603605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟