فشارهای آمریکا، ایران را درپیشرفت‌های برجام مصمم کرد / ترامپ به تلاش برای نابودی برجام ادامه می‌دهد

به گزارش رکنا ، جان دی سیورشیاری (John D Ciorciari) استاد روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل دانشگاه میشیگان است،به بیان نظرات خود در مورد تنش‌ها پرداخت:

بایدن حامی برجام است

جان دی سیورشیاری در ابتدا آینده برجام را در گروی انتخابات آمریکا دانست و گفت: برجام به شدت به نتیجه انتخابات ایالات متحده بستگی دارد. دولت بایدن حتی بدون مشارکت رسمی ایالات متحده در این توافق به دنبال حمایت از برجام است.

آمریکا برای فعال‌سازی ماشه موفق نخواهد شد

وی در مورد تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه گفت: سایر شرکت‌کنندگان برجام احتمالاً برای جلوگیری از تلاش های ایالات متحده برای احیای تحریم‌های سریع سازمان ملل متحد در هفته‌های منتهی به انتخابات پیروز خواهند شد و آمریکا موفق به فعال‌سازی ماشه نخواهد بود، اما حمایت یا مخالفت با آمریکا در ماه‌ها و سال‌های آینده بسیار مهم خواهد بود. دولت ایالات متحده می‌تواند پایبندی به این توافق را به ویژه برای شرکای اروپایی گران تمام کند.

گزارش اخیر تعامل خوب آژانس و ایران را نشان داد

این استاد دانشگاه در مورد سفر گروسی به ایران و گزارش اخیر آژانس در مورد ایران گفت: به نظر من، سفر گروسی به تهران و گزارش آژانس نشان‌دهنده تلاش دولت ایران و حامیان توافق در سازمان ملل برای نشان دادن تعامل جدی بین آژانس انرژی هسته‌ای و دولت ایران است. این گزارش تعامل آژانس و ایران را به خوبی به همه نشان داد.

وی اضافه کرد: فشار آمریکا به وضوح عاملی است که هم آژانس انرژی هسته‌ای و هم مقام‌های ایرانی را برای نشان دادن پیشرفت در چارچوب برجام ترغیب و مصمم می‌کند، آن‌ها می‌خواهند به آمریکا نشان دهند که این توافق کار می‌کند. تا جایی که این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، مقاومت در برابر خواسته‌های ایالات متحده برای اعمال و احیای تحریم‌ها و فعال‌سازی مکانیزم ماشه برای سایر شرکت‌کنندگان در این توافق آسان‌تر می‌شود.

ترامپ به تلاش برای نابودی برجام ادامه می‌دهد

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه فشار بر ایران توسط آمریکا ادامه دارد، گفت: دولت ترامپ احتمالاً برای بی‌اثر کردن و نابودی توافق به فشارهای خود ادامه خواهد داد. مخالفت آن با برجام تنها به دلیل کاهش تعهدات ایران نیست. دولت ترامپ اساسا با این توافق مشکل دارد. این دیدگاه احتمالاً در صورت روی کار آمدن بایدن در ژانویه تغییر خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟