عراقچی : اعضای برجام مواضع محکمی در برابر آمریکا اتخاذ کرده‌اند

به گزارش رکنا ، سید عباس عراقچی که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده است، گفت: در جریان این سفر با آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دیدار و رایزنی می کنم .

این دیپلمات ارشد کشورمان در مورد اهداف این دیدار نیز تاکید کرد : این دیدار در ادامه سفر آقای گروسی به تهران صورت می گیرد . همان طور که می‌دانید در جریان سفر هفته پیش ایشان به تهران موفق شدیم یکی از مشکلات جدی که در روابط ایران و آژانس به وجود آمده بود را به نحو مطلوبی حل و فصل کنیم و در این ارتباط بیانیه مشترکی نیز صادر شد .

عراقچی افزود: در راستای اجرای این بیانیه ملاقاتی با ایشان در وین خواهم داشت.

عراقچی، همچنین در مورد اهداف برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: نشست امروز

- سه شنبه - کمیسیون مشترک برجام ، نشست متعارف و روتین کمیسیون مشترک برجام است که طبق روال موجود در برجام باید هر سه ماه یکبار برگزار شود که البته این بار به خاطر شرایط کرونا با تاخیر برگزار می شود.

جلسه معمولی کمیسیون مشترک برجام

وی با بیان اینکه این جلسه، یک جلسه معمولی کمیسیون مشترک برجام است و طبق روال کاری خود به مسائل مربوط به اجرای برجام در بعد هسته ای و تحریم ها می‌پردازد، خاطرنشان کرد: این جلسه همزمان با وقایع که در نیویورک صورت گرفته یعنی تلاش‌های آمریکا برای برگرداندن قطعنامه های سابق شورای امنیت علیه ایران و نابودی برجام برگزار می شود و این مسائل به این جلسه ویژگی‌های خاص خود را داده است.

عراقچی با بیان اینکه اعضای برجام مواضع محکمی در نیویورک در برابر آمریکا اتخاذ کرده‌اند و تلاش این کشور برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف را رد کرده اند ، تصریح کرد : دیگر اعضای شورای امنیت نیز با تلاش‌های آمریکا برای فعال کردن این سازوکار و تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران مخالفت کرده اند و در واقع طی روزهای اخیر آمریکایی ها دو بار در نیویورک با شکست مواجه شدند.

موضع کمیسیون مشترک برجام

این دیپلمات ارشد کشورمان، در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری صدا و سیما خاطرنشان کرد: دنیا در حال حاضر نگاه می‌کند که جامعه بین الملل چگونه در برابر تلاش های یکجانبه گرایانه آمریکا ایستادگی می‌کند و در همین قالب مهم است که کمیسیون مشترک برجام چه موضعی را اتخاذ می کند و چگونه با این مسیر برخورد می کند .

عراقچی با بیان اینکه موضوع برجام ، موضوع اصلی کمیسیون مشترک برجام است و آمریکا با هدف قرار دادن برجام‌، موضوع چندجانبه‌گرایی را در عرصه بین الملل هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو برجام در نیویورک جداگانه مواضع خود را در مورد تلاش های آمریکا بیان کرده اند، سه کشور اروپایی عضو برجام با یکدیگر به رئیس دوره شورای امنیت نامه نوشتند و چین و روسیه نیز با اقدامات آمریکا مخالفت کردند .

وی افزود: ما امیدواریم که این مسائل در جریان برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در این دوره بحث و بررسی شود تا بتوانیم مسیر حرکت در هفته‌ها و ماه‌های آینده را ترسیم کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟