ترکیه: جنگنده‌های اماراتی را در صورت نزدیک شدن به آب‌هایمان هدف قرار می‌دهیم

به گزارش رکنا ، به نقل القدس العربی، این مقام ترک که نامش ذکر نشده به القدس العربی گفته که اگر جنگنده‌های اماراتی به حریم دریایی ترکیه یا اطراف کشتی «عروج رئیس» که در نزدیکی جزیره «کرت» شرق دریای مدیترانه مشغول حفاری است نزدیک شوند، بی‌تردید هدف قرار خواهند گرفت.

وی افزود: امارات بیش از حد و اندازه خود، در حال ایفای نقش است و با آتش، بازی می‌کند و در صورتی که به آب‌های ترکیه نزدیک شود، پاسخ سختی خواهد گرفت.

ستاد کل مشترک یونان روز پنجشنبه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ ۹ جنگنده اماراتی برای مشارکت در مانور نظامی مشترک به پایگاه سودا رسیدند و در این تمرین نظامی با هدف افزایش آمادگی و توسعه قدرت جنگاوری، شرکت می‌کنند.

همزمان با حضور امارات در مانوری نظامی در شرق دریای مدیترانه و گفت وگوی تلفنی وزیر دفاع امارات با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تلویزیون دولتی ترکیه در گزارشی اعلام کرد؛ امارات تلاش دارد در همکاری با تل آویو موضع خود را در مقابل ترکیه مستحکم کند و هشدار داد که آنکارا بی تردید پاسخ سختی به هر جنگنده یا کشتی اماراتی که وارد آب‌ها یا حریم هوایی ترکیه در شرق دریای مدیترانه شوند، خواهد داد.

روابط ترکیه با امارات متحده عربی بر سر مسأله لیبی و حمایت ابوظبی از ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و از سوی دیگر با یونان بر سر مناقشه شرق دریای مدیترانه و کاوش‌های ترکیه برای استخراج نفت و گاز در این منطقه اخیراً پر تنش شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 599998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟