وزارت دفاع روسیه حادثه بین نظامیان روسی و آمریکایی را تشریح کرد

به گزارش رکنا ، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه طرف آمریکایی از مسیر حرکت ماشین‌های گشت نظامی روسی مطلع بود، یادآور شد: نظامیان آمریکایی سعی در مسدود کردن مسیر حرکت کاروان روسی داشتند.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ماشین گشت نظامی روسیه در سوریه در جریان حادثه‌‌ای که روز چهارشنبه مشخص گردید، در واکنش به تلاش نظامیان آمریکایی برای جلوگیری از حرکت نیروهای پلیس نظامی روسیه و بر خلاف توافقات قبلی بین دو طرف عمل کرده است.

بر اساس اطلاعات این وزارتخانه، نیروهای ائتلاف از قبل از عبور کاروان پلیس نظامی روسیه در این مسیر مطلع شده بودند.

تلاش نیروهای آمریکا برای توقف ماشین گشت روسی

وزارت دفاع روسیه افزود: «علی‌رغم این مسئله و در نقض توافقات موجود، نیروهای نظامی ایالات متحده تلاش کردند تا مسیر حرکت ماشین گشت روسی را مسدود کنند. بدین ترتیب در پاسخ، نیروهای پلیس نظامی روسیه اقدامات لازم برای جلوگیری از حادثه و ادامه انجام وظایف خود را انجام دادند.»

در این بیانیه همچنین یادآوری شده که این حادثه، بلافاصله در جریان مکالمات تلفنی روز چهارشنبه "والری گراسیموف" معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه با "مارک میلی" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، مورد بحث قرار گرفته است.

این وزارتخانه تأکید کرد که رئیس ستاد کل توجه طرف آمریکایی را به این واقعیت جلب کرده است که فرماندهی ائتلاف بین المللی ضدتروریستی مطابق برنامه توافق شده، از قبل در جریان عبور نیروهای گشت پلیس نظامی روسیه قرار داشتند و طی این مکالمه تلفنی، به طرف آمریکایی توضیحات کاملی درباره حادثه رخ داده ارائه شد.

شب گذشته سرهنگ "آلکسی پاسونکو" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه نیز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مسیر حرکت ماشین‌های گشت پلیس نظامی روسیه در استان حسکه سوریه که نظامیان آمریکایی سعی در مسدود کردن آن داشتند، یک روز قبل از این حادثه، با فرماندهی نیروهای ائتلاف ضدتروریستی مورد توافق قرار گرفته بود.

به گفته وی، با این وجود دو دستگاه زره‌پوش آمریکایی در حال تعقیب کاروان روسیه بود و تلاش کردند تا مسیر حرکت آنها را مسدود کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟