آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

به گزارش رکنا، محمدحسن آصفری با اشاره به غیرقانونی بودن درخواست آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه علیه ایران بیان کرد: ادعای آمریکایی‌ها کاملا برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و شورای امنیت نمی‌تواند قطعنامه خود را لغو کند. در برجام صراحتا اعلام شده کشورهایی که عضو برجام هستند اجازه استفاده از مکانیزم ماشه را دارند. در حالی که آمریکا حدود سه سال است که یک جانبه از برجام خارج شد.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون آمریکایی‌ها حق اعلام نظر در رابطه با برجام را ندارند و شورای امنیت و ۱+۵ باید به آمریکا هشدار دهند. ترامپ زمانی که بر سر کار آمد خودش یک جانبه برجام را زیر پا گذاشت و تا زمانی که به تعهدات برجامی خود عمل نکند اجازه دخالت در برجام را ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها با در دست گرفتن اقداماتی به دنبال منزوی کردن ایران و ایران‌هراسی در بین اعضای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل بودند اما اقدامات‌شان امروز به خود آن‌ها بازگشته است. امروز شاهد هستیم که تمام کشورهای دنیا و حتی هم پیمانان آن‌ها در اتحادیه اروپا دیگر از سیاست‌های آمریکا حمایت نمی‌کنند و آمریکایی‌ها به انزوای بین‌المللی رفته‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: آمریکا نه تنها از برجام خارج شد بلکه توافق‌های بین‌المللی دیگری نظیر توافق گازهای گلخانه‌ای پاریس را نیز یک جانبه زیر پا گذاشت. تا زمانی که آمریکا به تعهداتی که خود امضا کرده عمل نکند نمی‌تواند با سوءاستفاده از سایر کشورها توافق جدیدی را برای رسیدن به اهدافش به امضا برساند.

آصفری در پایان با اشاره به شکست آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران تأکید کرد: دیگر کشورهای اروپایی نیز حاضر نیستند که به خواسته‌های غیرقانونی آمریکا تن دهند. اکنون این جمهوری اسلامی است که می‌تواند در حوزه برجام مدعی باشد. آژانس انرژی اتمی ۱۷ بار گزارش تأیید عملکرد ایران در حوزه برجام را ارائه کرد و دوربین‌های آژانس بین‌المللی فعالیت ایران را زیر نظر دارند و تأیید کردند که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بود و اکنون غربی‌ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟