کنسول ایران در بغداد: هزینه صدور روادید برای اتباع عراقی رایگان است

به گزارش رکنا، «عباس احمیدی» امروز (یکشنبه) تاکید کرد که مسافران عراقی نیازی به مراجعه به شرکت های گردشگری برای اخذ روادید ندارند و با مراجعه مستقیم به تمامی کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق می توانند، روادید رایگان دریافت کنند.

وی کنسولگری های فعال جمهوری اسلامی ایران در عراق را در شهرهای بغداد، بصره، کربلای معلا، نجف اشرف، اربیل و سلیمانیه ذکر کرد و گفت که وزارت امور خارجه ایران به دلیل همه گیری کرونا، پیشتر در دستور العملی ویژه، اقشاری از مردم عراق را که می توانند به ایران سفر کنند، مشخص کرده است.

به گفته وی، اتباع عراقی دارای همسر ایرانی و فرزندان آنان، عراقی های دارای اقامت در ایران و یا کسانی که درصدد تکمیل دوره درمان خود در ایران هستند یا دانشجویان به علاوه بازرگانان و سرمایه گذاران می توانند اکنون به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند.

کنسول کشورمان در بغداد به ایرنا گفت که انواع روادید صادره از کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق، از جمله روادید افراد دارای همسر ایرانی و فرزندان آنها، تحصیل، متعدده (مولتی ویزا)، حق کار، درمان و روادید سرمایه گذاری، تجارت و غیره همگی به صورت رایگان است.

احمیدی همچنین گفت که کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم این روادیدها را صادر می کنند و نیاز به مراجعه به شرکت های گردشگری در عراق نیست.

احمیدی تاکید کرد که تمامی بازرگانان عراقی در صورت ارائه مستندهای لازم برای مراوده تجاری با ایران نیز می توانند از مزایای سفر به جمهوری اسلامی ایران در زمان حاضر بهره ببرند.

حسب دستور العمل کمیته امنیتی، بهداشتی، اجتماعی، انتظامی ستاد مبارزه با کرونای در ایران، فعلاً سفر با هدف گردشگری و زیارت به جمهوری اسلامی ایران مشمول این دستور العمل نیست.

بر اساس توافق «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران و دولت وقت عراق به نخست وزیری «عادل عبدالمهدی»، از ابتدای سال 98 روادید سفر به دو کشور رایگان شده و این توافق همچنان به قوت خود باقی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟