مادورو: خرید موشک از ایران ایده خوبی است

به گزارش رکنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، در واکنش به اتهام «ایوان دوکه» همتای کلمبیایی خود، به ونزوئلا درباره خرید موشک از ایران، از این ایده استقبال کرد.

مادورو در جلسه هیئت دولت که مستقیم از تلویزیون ونزوئلا پخش می‌شد خطاب به «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع کشورش، گفت چرا ایده خرید موشک از ایران به ذهن خودشان نرسیده است.

او در ادامه به پادرینو گفت: «چه ایده خوبی، بهتر است با ایران صحبت کنیم تا متوجه شویم چه موشک‌های کوتاه، میان و دور بردی دارند. با در نظر گرفتن روابط خوبمان با ایران امکان خرید را هم می‌توانیم به راحتی بررسی کنیم.»

او در آخر در تحقیر دوکه، به وزیر دفاعش گفت این ایده را مخفی نگه دارد.

رئیس جمهور کلمبیا به تازگی مدعی شد نیکلاس مادورو به دنبال خرید موشکی از تهران است. ایوان دوکه با استناد به گفته نهاد‌های اطلاعاتی بین المللی که با کلمبیا همکاری می‌کنند، مدعی شد مادورو علاقمند به دستیابی به برخی موشک‌های بلند و متوسط برد از ایران است.

البته پیشتر وزیر خارجه ونزوئلا نیز ادعای اخیر رئیس جمهور کلمبیا مبنی بر همکاری موشکی این کشور با ایران را تکذیب کرده است. خورخه آریسا روز جمعه با انتشار پیامی در حساب شخصی توییتر خود به ادعا‌های بی اساس ایوان دوکه پاسخ داد. در این پیام آمده است: ایوان دوکه در مسیر بازگشت به سوی داستان سازی و برچسب زنی بر ضد ونزوئلاست تا از این طریق توجه افکار عمومی را از کشتار، خشونت افسار گسیخته و قاچاق خارج از کنترل مواد مخدر (در کلمبیا) منحرف کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟