واکنش شورای همکاری خلیج فارس به مواضع ایران

به گزارش رکنا ، نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مواضع ایران درباره توافق امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی مدعی شد: این اظهارات باعث تشدید بی‌ثباتی و ناامنی در خلیج فارس می‌شود و با عرف دیپلماسی در مغایرت است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از ایران خواست تا اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل و از زور یا تهدید استفاده نکند.

الحجرف همچنین مدعی شد که ایران باید براساس اصل حسن همجواری و همسایگی رفتار کند و از زبان تهدید که باعث افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود خودداری کند.

وزارت خارجه امارات متحده عربی روزگذشته - یکشنبه - بعد از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، کاردار ایران را در ابوظبی فراخواند.

توافق تاریخی اسرائیل و امارات

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از آنچه «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خواند، خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تامین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فروبردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟