ترجمه کتاب خاطرات جان بولتون

به گزارش رکنا ، ترامپ «رضایت» خود از «بیانیه کوتاهی» که به آن رسیده بودیم را اعلام کرد که البته مرا شگفت زده کرد زیرا در هیچ کجا اشاره‌ای به پایان یافتن جنگ دو کره نشده بود. در حقیقت این بیانیه چیز خاصی برای گفتن نداشت. ما در حقیقت در مقابل گلوله دیگری جا خالی داده بودیم.

کیم جونگ اون به همراه چهار دستیار خود به اتاقی که ملاقات اصلی در آن صورت می‌گرفت وارد شد. او با طرف آمریکایی دست داد و البته شخص بنده! و بعد نشستیم تا رسانه‌ها عکس‌هایشان را از صحنه‌ای که مانند یک ابدیت بود، بگیرند.

کیم با خنده، ترامپ را از سه رییس جمهور قبلی‌اش متمایز ساخت و گفت که اگر آنها بودند رهبری‌شان را از طریق برگزاری اجلاس نشان نمی‌دادند. ترامپ که به خود می‌بالید، بیان کرد که اوباما آماده بود تا بدون اینکه در اول کار صحبتی با طرف مقابل داشته باشد، اشتباهاتی را در مقابل کره شمالی مرتکب شود.

ترامپ گفت که بلافاصله فهمیده خودش و کیم خوب با هم کنار می‌آیند. کیم پرسید که ارزیابی ترامپ از او چطور است و ترامپ پاسخ داد که از این سؤال خوشش آمده است. او کیم را بسیار باهوش، کاملاً مرموز و فرد بسیار خوبی می‌داند؛ کاملاً بی ریا با شخصیتی بزرگ. کیم گفت که در سیاست، افراد مانند بازیگران هستند.

ترامپ بیان کرد که به دنبال تأیید سنا بر هر نوع توافق بین دو کشور خواهد بود که با موضع قبلی او که از اوباما در خصوص اینکه به دنبال تأیید توافق هسته‌ای ایران در سنا نبود، دفاع می‌کرد در تناقض قرار داشت. پمپئو دفتر یادداشتش را به من داد که روی آن نوشته بود: «واقعاً چرت و پرت می‌گوید». من موافق بودم.

کیم چهره‌ای جدی به خود گرفت و به مسئله مانورهای نظامی مشترک کره جنوبی- ایالات متحده اشاره کرد که حسابی روی اعصاب مردم هستند. او از ما می‌خواست که یا این تمرین‌های نظامی را محدود کنیم یا به صورت کامل حذفشان کنیم.

کیم لبخند پهنی بر چهره‌اش داشت و مرتب می‌خندید و کیم یونگ چول نیز با او می‌خندید. فکر کنید! واقعاً داشتیم لذت می‌بردیم!

ترامپ گفت که از همان روز ابتدای حضورش در کاخ سفید می‌دانسته که توافق کردن در چنین اجلاس‌هایی و مذاکره برایش آسان است. ترامپ از پمپئو و کلی پرسید که با این حرف موافق هستند یا نه. هر دو گفتند بله. خوشبختانه از من نپرسید.

 ترامپ به کیم اشاره کرد و گفت که او تنها کسی است که اهمیت دارد. کیم موافقت کرد که کارها را به همین روال انجام می‌دهد و او و ترامپ می‌توانند با هم کنار بیایند.

 ترامپ در شگفت مانده بود که چطور شش ماه قبل کیم را «مرد موشکی کوچک» صدا می‌کرد و از کیم پرسید که می‌داند التون جان کیست؟ التون جان فکر می‌کرد که «مرد موشکی» تعریف از کیم است. کیم همچنان به خندیدن ادامه می‌داد.

ترامپ گفت که البته ما صدها تحریم جدید آماده داریم که می‌توانیم اعلام کنیم. پمپئو و من نمی‌دانستیم که از چه حرف می زند.

کیم درباره اینکه رو به جلو حرکت کنند، امیدوار بود و از این متعجب بود که چرا پیشینان آنها نتوانسته بودند چنین کاری انجام دهند. ترامپ به سرعت جواب داد که آنها احمق بوده‌اند. کیم موافقت کرد که تمام این مدت به این دلیل طول کشیده که باید کسی مثل ترامپ و او پیدا می‌شدند و این کار را انجام می‌دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟