ترامپ : معترضان به نژادپرستی «آشوب‌طلب» هستند

به گزارش رکنا ، رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در ایالت فلوریدا مجدداََ به اتهام‌زنی علیه معترضان به نژادپرستی در این کشور و همچنین علیه چین در موضوع شیوع ویروس کرونا پرداخت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده بامداد شنبه مجددا معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان را «آشوب‌طلب» خطاب کرده و گفت بودجه پلیس را کاهش نمی‌دهد.

به نوشته خبرنگار شبکه صدای آمریکا، ترامپ که در جمع هواداران خود در ایالت فلوریدا صحبت می‌کرد، مدعی شد دموکرات‌ها می‌خواهند پلیس این کشور را از کار بیندازند و این در حالی است که «آشوب‌طلبان حرفه‌ای» در پورتلند جولان می‌دهند.

بودجه پلیس فلوریدا کم نمی شود

وی سپس خطاب به مردم فلوریدا گفت که هرگز بودجه پلیس این ایالت را کاهش نمی‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به دیواری که در جنوب این کشور و مرزهای مکزیک ساخته، اشاره کرده و مدعی شد: «همانطور که این دیوار بالا می‌رود، هیچ چیزی از آن عبور نخواهد کرد. ما آن را به قیمت مناسبی بنا کردیم. تا پایان امسال یا اوایل سال بعد تکمیل می‌شود».

ترامپ در حالی به دیوار مرزی «نفوذناپذیر» خود با کشور مکزیک افتخار می‌کند که همین چند روز پیش توفان نه چندان سهمگینی که در ایالت تگزاس رخ داد، بخش‌های زیادی از این دیوار را به سادگی آوار کرد.

معترضان نژادپرستی تروریست هستند

وی مجدداََ به موضوع تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند برگشته و با تروریست خواندن معترضان، گفت: «تصاویر این شهر مانند ۱۰۰ سال گذشته شده است. تروریست‌ها و آشوب‌طلبان خشونت ایجاد می‌کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس از این فرصت برای حمله به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر استفاده کرده و مدعی شد اگر بایدن در این انتخابات پیروز شود، «آشوب و خونریزی گسترش می‌یابد، هیچ جایی امن نخواهد بود، هیچ امنیت و صلح و عدالتی وجود نخواهد داشت».

ترامپ همچنین افزود که اگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شود، دولت چین این کشور را صاحب خواهد شد.

تصاویر منتشر شده از این مراسم نشان می‌دهد نه تنها فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس «کووید۱۹» رعایت نشده بلکه مردم و مسئولان آمریکایی حتی از ماسک طبی هم استفاده نکرده‌اند.

با این حال، وی در ادامه اتهام‌زنی‌های خود برای مقصر نشان دادن کشور چین در شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: «چین، ما فراموش نکرده‌ایم! اما در ۹۰ روز دیگر، من می‌توانم دوباره با مردم دست بدهم».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟