ترامپ تصمیم دادگاه آمریکا را مسخره خواند + جزئیات

به گزارش رکنا ، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا لغو حکم اعدام عامل بمبگذار دو ماراتن بوستون را مضحک خواند و گفت: سارنایف یک حیوان است که باعث کشته شدن بسیاری از مردم شده است.

تارنمای شبکه‌ای بی‌سی نیوز بامداد شنبه نوشت، رییس جمهوری آمریکا طی سخنانی در ایالت فلوریدا گفت: در بوستون حیواناتی وجود دارند که در مراسم برگزاری دو ماراتن تعداد زیادی از مردم را می‌کشند.

ترامپ در ادامه با انتقاد از تصمیم دادگاه آمریکا گفت: آن‌ها فقط تجدید نظر در مورد محکومیت مجازات اعدام را به دادگاه‌های پایین‌تر ارسال کردند، این واقعا مسخره است.

حمله ترامپ به جو بایدن

ترامپ در ادامه از موضوع حکم اعدام استفاده کرد و مجددا حملات انتخاباتی خود را به رقیب اصلی جو بایدن ادامه داد.

جوبایدن برخلاف سال‌های دوران قدرت خود در دولت باراک اوباما که خواهان انجام حکم اعدام بود در سال گذشته موضع خود را تغییر داد و خواستار حذف مجازات اعدام در آمریکا شد.

در همین رابطه ترامپ افزود: آن‌ها از جنایتکاران محافظت می‌کنند و بایدن با مجازات اعدام حتی برای قاتلان پلیس و کودکان مخالف است.

ا لغو حکم اعدام بمب‌گذار بوستون

دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا روز جمعه با لغو حکم اعدام جوهر سارنایف بمب‌گذار بوستون گفت: قاضی پرونده نتوانسته هیات منصفه را برای این حکم قانع کند.

هیات منصفه دادگاه تجدید نظر آمریکا با لغو حکم اعدام جوهر سارنایف خواستار محاکمه مجدد بمب‌گذار ۲۷ ساله بوستون شد.

قاضی پرونده گفت: اشتباه نکنید، سارنایف در زندان بسر خواهد برد.

تیمورلنگ سارنایف برادر بزرگتر جوهر سارنایف که گفته می‌شود مغز متفکر عملیات بمب‌گذاری در مسیر دو ماراتن بوستون بوده است چند روز پس از بمب‌گذاری در درگیر با نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۳ کشته شد.

در این بمب گذاری که در پانزدهم آوریل ۲۰۱۵ (۲۶ فروردین ۹۴) صورت‌گرفت ۳ نفر کشته و ۲۶۴ نفر مجروح شدند.

این حمله تروریستی مهم‌ترین عملیات تروریستی پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا محسوب می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟