نظر ترامپ درباره عراق

به گزارش ارکنا ، کارشناس ارشد مؤسسه هادسن در امور عراق و خاورمیانه تاکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا تمایلی به ادامه حضور در عراق ندارد.

«مایکل پریجنت»، کارشناس ارشد مؤسسه هادسن گفت: «خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه بسمایه به مفهوم تحویل ماموریت به نیروهای عراق بر اساس برنامه‌های وضع شده است و آمریکا و ائتلاف بین‌المللی و ناتو به حمایت از نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی داعش ادامه می‌­دهند.»

پریجنت تاکید کرد که نیروهای آمریکایی به پایگاه‌­های دیگر منتقل می‌­شود و امریکا حضور خود را در عراق کاهش خواهد و نقش آن به کمک مستشاری و همکاری با نیروهای ویژه عراق در زمینه مبارزه با تروریسم محدود خواهد شد.

وی فاش کرد که دولت عراق از دولت آمریکا پس از استفاده از نیروهای هوایی و سامانه سی‌رم برای دفاع از منافع آمریکا انتقاد کرد و واشنگتن از این موضوع ناراحت شد.

پریجنت گفت که به اعتقاد وی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از عراق تلاش کند و «جو بایدن» نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری نیز در صورت انتخاب تمایلی به ادامه ماموریت آمریکا در عراق نداشته باشد.

وی درباره گرایش­‌های فعلی امریکا گفت: «ما از دولت عراق روابط آشکار و غیر مرتبط با ایران می‌­خواهیم و هر شخصیت عراقی که علیه آمریکا باشد خود را در معرض هدف قرار داده است.»

این کارشناس آمریکایی درباره تلاش چین برای ایجاد پروژه‌هایی در عراق گفت: «به اعتقاد ما آمریکا پاسخ­‌های لازم برای این فعالیت‌­ها را در نظر خواهد گرفت و این موضوع به ضرر اقتصاد عراق خواهد بود.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟