عکس هایی از دیدار ظریف با همتای عراقی + جزئیات

به گزارش رکنا ، ظریف وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک گفت: روابط ایران و عراق با خون جوانان ما در مقابله با داعش پایدار شده و این روابط هیچگاه به هیچ شکلی از بین نخواهد رفت.

او افزود: برای ما عراق قوی و پر صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همه همسایگانش معادل قدرت، آرامش، ثبات و صلح خودمان است و از این جهت از نقش موثر عراق در منطقه قوی و صلح آمیز خلیج فارس استقبال می‌کنیم.

ظریف و همتای عراقی

ظریف تاکید کرد: بسیار خوشحالیم که روابط دو کشور براساس احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی با جدیت پیگیری شده و در کنار یکدیگر در برابر داعش ایستاده‌ایم و این دشمن مشترک بشریت را جوانان ایرانی و عراقی با کمک یکدیگر و با رشادت مردم بزرگ عراق شکست داده‌اند و باید در رابطه با این تهدید امنیتی کماکان هوشیار باشیم.

عراق برای ما یکی از همسایگان پر اولویت در روابط اقتصادی و تجاری است

او با بیان اینکه امکانات اقتصادی دو کشور می‌تواند برای پیشرفت مشترک دو مردم مورد استفاده قرار گیرد گفت: روابط بسیار خوب اقتصادی با عراق داریم هم در حوزه انرژی و هم در حوزه تبادلات تجاری و علی‌رغم کرونا این روابط را ادامه خواهیم داد، ان‌شاءالله این روابط به حدی که دو رئیس کشور و دولت در سفر روحانی توافق کردند به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید و تا رسیدن به آن فاصله چندانی نداریم و حتما اقدامات مشترک انجام خواهیم داد.

دیدار ظریف با همتای عراقی

وزیر امور خارجه اظهار کرد: توافقات دیگری در سفر رئیس جمهور ایران به عراق حاصل شد که انشاءالله این توافقات که به نفع مردم دو کشور و همه منطقه است را با جدیت دنبال کنیم، چه در حوزه کشتیرانی و مرز‌های آبی و دریایی چه در حوزه ریلی و همکاری‌های ریلی و چه همکاری‌های انرژی و چه در حوزه تبادل گردشگر و زائران دو کشور و همین طور گردشگران سلامت و در سایر حوز‌ه‌ها.

ظریف تاکید کرد: عراق برای ما یکی از همسایگان پر اولویت در روابط اقتصادی و تجاری است.

اقدام تروریستی آمریکا خسارت بزرگی برای مقابله با تروریسم در منطقه بود

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: لازم است در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو و تشریک مساعی کنیم. منطقه ما نیاز به آرامش دارد. متاسفانه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان خسارت بزرگ برای مقابله با تروریسم در این منطقه بود. ایران و عراق به عنوان دو کشور خسارت دیده از این حرکت با همکاری هم موضوع را پیگیری خواهند کرد.

ظریف تاکید کرد: برای ما این موضوع بسیار مهم است که حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و استقلال همسایه ما مورد تعدی و تجاوز خارجی قرار نگیرد.

وزیر خارجه عراق: عراق به دنبال روابط متوازن با کشور‌های همسایه است

فواد حسین وزیر خارجه عراق در این کنفرانس خبری گفت: با آقای ظریف درباره روابط دوجانبه و مبادلات تجاری گفت‌وگو کردیم و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر به زودی به ایران سفر می‌کند.

او تاکید کرد: باید منطقه و عراق را از تنش‌های بین‌المللی دور کنیم و از حاکمیت آن حمایت کنیم. عراق به دنبال روابط متوازن با کشور‌های همسایه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟