ترامپ معترضان آمریکایی را «تروریست» خطاب کرد

به گزارش رکنا ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات‌کنندگان در ایالت «ویسکانسین» را «تروریست» خطاب کرد و معترضانی که خواستار سرنگونی مجسمه‌های نماد برده‌داری در این کشور هستند را به «مجازات» تهدید کرد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز، در پاسخ به سئوال مخاطبی که درباره طرحش برای سرکوب اعتراضات در ویسکانسین پرسیده بود گفت: «هر شب، ما سرسخت‌تر و سرسخت‌تر خواهیم شد.»

آدم های خرابکار از دید ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «و در یک مقطع، مجازات وجود خواهد داشت، چون باید وجود داشته باشد. این‌ها آدم‌هایی هستند که خرابکارند، آشوبگرند و به واقع به یک مفهوم، تروریست هستند.»

پایگاه پالیتیکو نوشته مشخص نیست منظور ترامپ از «مجازات» نیست، اما او قبلاً خواستار در نظر گرفتن مجازات حبس برای تظاهرات‌کنندگانی شده بود که اقدام به تخریب مجسمه‌ها می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی روز سه‌شنبه خواستار محکوم شدن معترضان به ۱۰ سال حبس بابت تخریب مجسمه‌ها و یادبود‌ها در آمریکا شد.

معترضان در سراسر آمریکا در روز‌های گذشته به شمار زیادی از به مجسمه‌های مربوط به شخصیت‌های نماد دوران «ایالات مؤتلفه» حمله کرده و آن‌ها را سرنگون کردند.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد.

مسائل جنجالی در آمریکا

استفاده از پرچم این کنفدراسیون و نماد‌های آن مانند مجسمه رهبران آن در شهر‌های جنوبی آمریکا از مسائل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نماد‌ها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند، ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می‌کنند.

بسیاری از شهر‌های بزرگ آمریکا در هفته‌های گذشته، بعد از انتشار فیلمی که قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست به دست یک افسر پلیس را نشان می‌داد به صحنه گسترده اعتراض علیه نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا و خشونت پلیس تبدیل شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟