رستم‌وندی: باید به آثار بزرگ ملی حضور مردم در عرصه مقابله با کرونا توجه شود

به گزارش رکنا ، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: کار خیر و حضور پرشکوه مردم در عرصه مقابله با کرونا نباید صرفا یک کار خیر خواهانه تصور شود بلکه آثار و پیامدهای بزرگ ملی و بویژه تاثیر آن بر پایداری ملی و استحکام داخلی کشور باید در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر تقی رستم‌وندی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در آیین تجلیل از خیرین و نیکوکاران در مواسات، همدلی و کمک مومنانه که در قم برگزار شد، گفت: کار خیر و حضور پرشکوه مردم در عرصه مقابله با کرونا نباید صرفا یک کار نیک یا خیر خواهانه تصور شود بلکه آثار و پیامدهای بزرگ ملی و بویژه تاثیر آن بر پایداری ملی و استحکام داخلی کشور باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: این کلید واژه استحکام داخلی را از بیانات مقام معظم رهبری وام گرفتم تا بگویم، بسیاری از تحلیل هایی که در هفته های اول بروز این پدیده در کشور ما در رسانه های معاند پخش می شد، یک محور عمده داشت، اینکه منابع جمهوری اسلامی ایران کفاف مقابله با این بحران وسیع و عمیق را نمی کند، بحمدا... با حضور همه جانبه مردم بویژه پیشگامی خیرین کشور، سازمان های مردم نهاد، نیروهای جهادی و فعالین حوزه اجتماعی به تمام دنیا نشان داده شد منابع عظیم ملی در کشور بسیج شده و الگوی جدیدی از مواجهه و مدیریت با چنین پدیده هایی فراهم شد.

جامعه ما مقاوم در مقابل فشارها بوده است

رستم وندی تاکید کرد: به موازات فشارهایی که سال به سال بر نظام جمهوری اسلامی وارد شده و بیش از چهار دهه شاهد اعمال این فشارها بر جامعه ی ایرانی بودیم اما بحمدا... جامعه ما یک جامعه پویا، سرزنده، فعال و مقاوم و تاب آور در مقابل فشارها بوده است.

رستم وندی در ادامه یادآور شد: متاسفانه هم در داخل و بطور عمده در خارج از کشور تبلیغ می شود که جامعه ای ایرانی به تدریج طی چهار دهه گذشته به سمت تضعیف یا فروپاشی نهادی رفته است. فعالیت ها، جریانات و جنبش‌های اجتماعی مثل حضور مردم در این چهار ماه گذشته خط بطلانی بر همه این تحلیل ها کشید.

وی اضافه کرد: تمام پیمایش ها، تحقیقات و مطالعات نشان داد در این چهار ماه گذشته مردم تا ۸۳ درصد با سیاست های نظام و دولت برای اجرا و تحقق سیاست های مقابله با کرونا همراهی نشان دادند . لذا امروز این ساخت داخلی کشور، این سازه مستحکم جمهوری اسلامی، ۳ عنصر قوی آن را به هم پیوند داده است. از یک سمت مولفه دینداری مردم، از سمت دیگر حضور جدی مردم در صحنه های دفاع از نظام و انقلاب و از طرف دیگر رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب برای هدایت این کشتی در بحران های گوناگون باعث شده ثبات و پایداری داخلی و یا استحکام داخلی کشور به عنوان یک پرسش جدی برای همه صاحب نظران و تحلیل گران خارجی مطرح باشد.

طلبه های جهادی ما بالای سر اموات غسل میت انجام می دادند

رستم وندی ادامه داد: امروز در حالی که آنها پیش بینی می کردند جمهوری اسلامی بهمن ۹۷ سالگرد چهلمین سال پیروزی خود را نخواهد دید، در پایتخت های اروپایی در همان هفته های اول بروز بحران کرونا بر سر دستمال توالت درگیری بود اما در جمهوری اسلامی طلبه های جهادی ما لباس پوشیده بودند و بالای سر اموات ما غسل میت انجام می دادند و یا نیروهای جهادی ما در اقصی نقاط کشور، محلات حاشیه نشین مواد ضد عفونی کننده توزیع می کردند و این در حالی بود که همه شهروندان اروپایی در خانه های خودشان زندانی شده بودند خیرین ما در کوچه و خیابان، خانه به خانه بدنبال افراد نیازمند می گشتند و این نشان دهنده همان پایداری ملی و یا ساخت داخلی قدرت، در کشور است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در پایان گفت: خیرین محترم ما ضمن اینکه توانسته اند رضایت الهی و رضایت مردم را جلب کنند، نقش مهمی در استحکام و ثبات و پایداری کشور داشته اند. یک بار دیگر از جانب خودم و به نمایندگی از وزیر کشور از تلاش همه خیرین محترم، جهادگران، فعالین حوزه اجتماعی تقدیر و تشکر می کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟