ترامپ: اشغال سیاتل را پایان دهید

به گزارش رکنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا عصر جمعه در پیامی توییتری نوشت: شهردار سیاتل درباره اشغال شهرش توسط آنارشیست‌ها گفته است "این تابستان عشق است". این لیبرال دموکرات‌ها خبر ندارند. تروریست‌ها شهرهای مال را آتش زده و غارت می‌کنند و آن‌ها فکر می‌کنند که این خیلی عالی است. اشغال سیاتل هم‌اکنون باید پایان یابد.

گروهی از معترضان به قتل جورج فلوید سیاهپوست که توسط یک پلیس سفیدپوست کشته شد، در شهر سیاتل تظاهرات کرده و پلیس را مجبور به ترک منطقه تجمع خود کردند. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که این افراد این منطقه را خودمختار اعلام کرده‌اند.

ترامپ پیشتر با حمله به مقام‌های شهر سیاتل و ایالت واشنگتن گفته بود که سریعتر این تظاهرات را جمع کنند وگرنه خود اقدام کرده و با استفاده از ارتش معترضان را سرکوب خواهد کرد.

شهردار سیاتل در انتقاد از اظهارات رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اعزام ارتش به منظور سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی در این شهر، گفت: ترامپ در مسیری اشتباه است و نمی‌فهمد شنیدن صدای جامعه، نقطه ضعف نیست.

«جنی دورکان» ترامپ را متهم کرد که درکی از فضای شهر سیاتل ندارد و تاکید کرد که دو منطقه محل تجمع معترضان یعنی کال اندرسون و کاپیتال هیل در طول سال‌ها محلی برای آزادی بیان، اجتماع و ابراز نظر بوده است.

شهردار سیاتل با بیان اینکه گردهمایی و ابراز نظر قانونی، حقوق نخستین متمم قانون اساسی است، اضافه کرد: درخواست از ما به عنوان یک جامعه برای انجام اقدامات بهتر و فراهم کردن برابری واقعی برای جامعه رنگین‌پوستان، نه تنها تروریسم نیست بلکه وطن‌پرستی است.

دورکان با رد اظهارات ترامپ برای اعزام ارتش به منظور سرکوب معترضان، اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم به صورت علنی گفتم، اعزام ارتش به سیاتل غیرقانونی و ضد قانون اساسی است و ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد این رییس جمهوری یک گمراه باشد. قرن برده‌داری و نژادپرستی سیستماتیک یک شبه برچیده نمی‌شود اما معتقدم که سیاتل می تواند مدلی برای کشور باشد. ما باید با یکدیگر پیشرفت ایجاد کنیم و روشن است که سیاتل آماده اقدام است.

این اظهارات پس از آن انجام شد که گروهی از معترضان منطقه‌ای از سیاتل را تحت عنوان منطقه خودمختار کاپیتال هیل نامیدند. ترامپ با ضعیف دانستن عملکرد شهردار این شهر، اعلام کرد اگر نمی‌توانید بر اعتراضات فائق آیید، من وارد عمل شوم.

«جورج فلوید» سیاهپوست در ششم خرداد ماه در حالی که دست هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران به مدت نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد.



او به طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که این متهم از حرکت افتاد و با آمبولانس او را منتقل کردند.



فیلم منتشر شده از این جنایت انسانی، به سرعت در شبکه‌های مجازی پیچید و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر ایالات متحده و حتی جهان برانگیخت.

اعتمادآنلاینبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟