هرعضوی در ناجا باید یک روح الله کوچک باشد

به گزارش رکنا، در این مراسم حجت الاسلام ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن تسلیت به مناسبت ایام ارتحال امام راحل عظیم الشأن به ملت ایران و کارکنان خدوم ناجا و همکاران سازمان مؤثر عقیدتی سیاسی گفت: هرعضوی در ناجا باید یک روح الله کوچک باشد.

رئیس ساعس در ادامه سخنرانی خود را با طرح پرسشی مبنی بر چه شد که امام خمینی امام شد؟ افزود: واژه امام برای حضرت امام خمینی(ره) ، بخشنامه‌ای و دستوری نبود، بلکه وقتی یک ملت تمام آمال،آرزوها و اعتقادات خود را در شخصیت امام دید، با همه عشق، علاقه و اعتقاد واژه امام را برای حضرت روح اله انتخاب و با تمام وجود، این واژه را بر زبان جاری کردند.

وی گفت: مردم در دیدارها با همه عشق و اعتقاد می گفتند: « ما همه سرباز تواییم خمینی، گوش به فرمان تواییم خمینی؛» ما باید به عنوان یک روحانی و طلبه او را به عنوان الگو و اسوه قرار دهیم. امام به معنای واقعی عبد صالح خدا بود؛ هیچ قدمی برای خود بر نداشت در کتاب آداب الصلاه امام می فرمایند:« آن موقع که انسان اذان را نشنود و دیوار شهر را نبیند باید نماز را بشکند. اگر انسان خود را ببیند و تکبر و منیتی در کار باشد به جایی نمی رسد. آن کسی که از خود بگذرد و خود را نبیند می تواند اثر بگذارد و خدا هم او را کمک می کند و اجر می دهد. حجت الاسلام ادیانی افزود: شهید چیت سازان فرمانده تیپ انصار الحسین(ع) می فرماید: اگر می خواهی از سیم خاردار دشمن عبور کنی باید از سیم خاردار نفس خود عبور کنی؛ امام تمام مراحل چهارگانه سفرهای عرفانی را طی کرد؛ امام هر چه بود داعی الی الله بود؛ چون با خدا معامله کرد خدا هم او را بالا برد. می‌گویند خدا در دو جا به بندگان می خندد: یک جایی که خدا می خواهد یک نفر را بالا ببرد و همه تلاش می کنند او را پایین بیاورند و بالعکس. هرچه هست دست خداست. « بِیَدِکَ لا بِیَدِ غَیرِکَ زیادَتی و نَقصی»

رئیس ساع.س افزود: آن سالی که آمریکایی ها بدون هیچ مقاومتی عراق را اشغال کردند به محضر آیت الله جوادی آملی رفتیم؛ گفتیم چطور شد که آمریکا راحت عراق را اشغال کرد. فرمودند چون حزب بعث، اعتقاد و ایمان نداشتند و فرمودند هرکسی که در دستگاه رهبری کار می کند باید بشود یک روح الله کوچک که فقط خدا را می دید و اگر خمینی تنها می‌ماند هم این راه را ادامه می داد و خواب راحت را از چشم دشمنان می گرفت.

هر کسی که در نیروی انتظامی خدمت می کند از روحانی و غیر روحانی باید بشود یک روح الله کوچک؛ و تلاش کند سیره و اندیشه امام و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» را در خود نهادینه کند و ترویج دهد . آمریکا چه مشکلی می خواهد از ما حل کند. کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی . اگر می توانی مشکل کشور خودت را حل کن. یک روحانی اگر در هر جاست، یک مرجعیت فکری و عقیدتی است. یکی از خواسته های انسان از خدا این است که او را در دین فقیه کند و اینکه انسان بتواند احکام دین را درست بفهمد و به سؤالات و شبهات ، عقلی و منطقی جواب دهد.

خواسته دوم انسان از خدا اینست که او را با تقوا کند عالم دین باید با تقوا باشد و هم باید سلوک علمی و هم سلوک عملی داشته باشد.

حجت الاسلام ادیانی در پایان افزود: ما یک سازمان محتوایی، فکری و معنوی هستیم نه یک سازمان اداری صرف، و افتخار می کنیم تمام اقدامات و فعالیت های ما مورد تایید و رضایت فرماندهی معظم کل قواست.

وی با اشاره به بیانات فرماندهی معظم کل قوا، گفت: روحانیان سازمان عقیدتی سیاسی باید از لحاظ علمی خود را توانمند سازند تا بتوانند پاسخگوی سؤالات و شبهات کارکنان ناجا باشند. از این رو روحانیون ما باید اهل مطالعه و کتاب و علم آموزی باشند که ما نیز در در استای تحقق امر مقام معظم رهبری، برنامه ریزی کردیم روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی مجموعه کتب شهید مطهری و مقام معظم رهبری را یک دور مطالعه و بصورت حضوری از آنان آزمون اخذ شود.

در ابتدای مراسم نیز معاون تربیت و آموزش ساع. س و رئیس دفتر امور روحانیون گزارشی از روند برگزاری این دوره، طرح ولایت ارائه نمودند.

معاونت تبلیغات و روابط عمومی ساع.س ناجابرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟