آزمایش هسته‌ای آمریکا در راه است

به گزارش رکنا ، یک مقام ارشد حوزه تسلیحات هسته‌ای در وزارت دفاع آمریکا عنوان کرد مقامهای این وزارتخانه در صورت درخواست رئیس جمهور طی چند ماه آینده ممکن است یک آزمایش هسته‌ای انجام دهند.

اخیرا گزارش شد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال اجرای اولین آزمایش هسته‌ای آمریکا بعد از گذشت چند دهه است.

دیفنس نیوز نوشت: درو والتر که از معاونین امور هسته‌ای وزیر دفاع آمریکا است، تاکید کرد: هیچ تغییری در سیاست‌های مربوط به اجتناب از آزمایش سلاح هسته‌ای ایجاد نشده است.

اجرای اولین آزمایش هسته‌ای آمریکا

اخیرا واشنگتن پست گزارش کرد مذاکراتی در سطوح بالای مقام‌های نظامی آمریکا پیرامون امکان اجرای اولین آزمایش هسته‌ای این کشور از سال ۱۹۹۲ تاکنون در جریان بوده است. از آن زمان تاکنون آمریکا برای بررسی‌های مربوط به سلاح‌های هسته‌ای‌اش از شبیه سازی و یا مانورهای آزمایش بدون انفجار استفاده کرده است. در حال حاضر اداره‌ ملی امنیت هسته‌ای آمریکا به عنوان یک شاخه نیمه مستقل در وزارت انرژی این کشور ناظر بر ارزیابی سلامت و قابلیت‌های زرادخانه‌ هسته‌ای آمریکا به حساب می‌آید و مسئول برنامه نظارت بر انبار تسلیحات هسته‌ای است.

والتر گفت اینگونه فهمیده که در صورت هر گونه دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر مبنای دلایل فنی و ژئوپلتیکی ممکن است در عرض ماههای آینده یک آزمایش هسته‌ای خیلی سریع و با عیب شناسی‌های محدود انجام شود.

او تاکید کرد: من فکر می‌کنم چنین چیزی نسبتا سریع رخ خواهد داد. داده‌های جمع آوری شده از یک چنین آزمایشی احتمالا کم خواهد بود چرا که نیاز به اجرای سریع آن وجود دارد . اما یک آزمایش کاملتر و با حجم داده‌های مفید بیشتر ممکن است به چند سال زمان نیاز داشته باشد.

نگرانی آمریکا از روسیه و چین

به گفته والتر یک نگرانی گسترده مربوط به تعارض تفسیر روسیه و چین و همچنین پایبندی آنها به معاهده جامع منع آزمایش‌های هسته‌ای است. آمریکا رسما این معاهده را تصویب نکرده و مانع قانونی در رده آزمایشهای سلاح‌های هسته‌ای ندارد.

چین نیز همچون آمریکا این معاهده را امضا کرده اما به طور رسمی آن را تصویب نکرده است.

این در حالی است که روسیه آن را تصویب نیز کرده است.

به گفته والتر آمریکا باید نسبت به تبعات بلند مدت دریافت‌های کشورهای دیگر و این که آنها آزمایشهای هسته‌ای انجام دهند هوشیار باشد.

در عین حال او گفت: سلاح‌های هسته‌ای آمریکا برای بازدارندگی در برابر تمامی دشمن‌ها از جمله کره شمالی آماده هستند.

اخیرا کره شمالی وعده تقویت سیستم تسلیحات هسته‌ای خود را داد . والتر گفت: آمریکا از اندازه‌ی زرادخانه هسته‌ای کره شمالی آگاه است و می‌داند این زراد خانه به بزرگی زرادخانه های کشورهای دیگر نیست.

او در اظهاراتش در یک کنفرانس اینترنتی با میزبانی انیستیتوی مطالعات هوافضای میچل گفت: من فکر می‌کنم وزارت دفاع آمریکا نظرش بر این است که سلاح‌های هسته‌ای ما آماده و قوی و قادر به بازدارندگی در برابر همه رقبا اعم از روسیه تا چین و به صورت بالقوه کره شمالی یا ایران هستند. در عین حال آنها باعث اطمینان بخشی به همپیمانان ما اعم از ناتو یا کره جنوبی یا ژاپن نیز هستند.

وی افزود: من پیش بینی دستیابی کره شمالی به قابلیت‌های سطح بالای جدید را ندارم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟