سفیر ونزوئلا: ورود نفتکش ایرانی نقطه عطفی برای مقابله با مداخلات خارجی است

به گزارش رکنا، ساموئل مونکادا،سفیر ونزوئلا در سازمان ملل از ورود نفتکش ایرانی به آب‌های منطقه‌ای کشورش استقبال کرد و آن را گامی اساسی در مبارزه علیه مداخلات خارجی دانست.

مونکادا از دولت آمریکا خواست تا به هشدار‌های کارشناسان خود در خصوص اقدام علیه نفتکش‌های ایرانی گوش فرادهد.

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل در پیامی توئیتری در واکنش به ورود اولین نفتکش ایرانی به این کشور، نوشت: (محموله) بنزین ایران که در حال ورود به ونزوئلاست، نقطه عطفی در تلاش برای حق حاکمیت، استقلال و صلح است. ترامپ و نوکران او در اندیشه حمله نظامی به تانکر‌ها (ایران) در میانه همه گیری (ویروس کرونا) هستند. مشاوران او، اما چیز دیگری را توصیه می‌کنند.

بامداد امروز رسانه‌های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفتکش ایرانی فورچون «Fortune» لحظاتی پیش وارد محدوده منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شرکت اطلاعاتی «رِفِنِتیو ایکان» تایید کرد که نفتکش ایرانی فورچون وارد آب‌های ونزوئلا شده است.گفته می‌شود این نفتکش‌ها حدود ۱،۵ میلیون بشکه نفت فروخته‌شده ایران به ونزوئلا را حمل می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، ۵ فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است که کشور‌ها و شرکت‌های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین در ونزوئلا منجر شده، به گونه‌ای که بنزین برای خودرو‌های پلیس و آمبولانس‌ها جیره‌بندی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 570868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟