ترس آمریکا از مبادله طلای ونزوئلا و فرآورده های نفتی ایران

به گزارش رکنا، این کشورها مدعی شده اند که ونزوئلا ۹ تن طلا را از طریق یکی از شرکتهای هواپیمایی تحویل ایران داده و ایران متعهد شده که در مقابل آن به صنعت نفت ونزوئلا خصوصا تامین بنزین و گازوییل و راه‌اندازی پالایشگاه های ونزوئلا کمک کند.

در ادامه گزارش ایسنا آمده است، پس از آن رویترز مدعی شد که ایران کشتی فورچون حامل محموله بنزین را به سمت ونزوئلا ارسال کرده که از جبل الطارق عبور کرده است. سپس آمریکا نیز اعلام کرد پنج کشتی حامل بنزین و گازوئیل ایران در راه این کشور قرار دارد و حتما اقداماتی در جهت مقابله با آن انجام می‌دهد، زیرا کشورهایی که هر دو تحت تحریم آمریکا هستند به آنها دهن کجی کرده و با هم معامله کرده‌اند.

حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در رابطه با جزییات این موضوع گفت: در اخبار رویترز گفته شده یک کشتی اما وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که پنج کشتی با بار بنزین و گازویئل به ونزوئلا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه ریسک انجام این کار و در واقع عبور از جبل‌الطارق با پرچم ایران و تحویل محموله بنزین در نزدیکی ایالات متحده نشان از نقطه قوت و شجاعت ایران است، تصریح کرد: حدود یک سال و نیم است که آمریکا به دنبال سرنگونی ونزوئلا بوده و در این شرایط حرکت وزارت نفت و شرکت ملی نفتکش بسیار شجاعانه بوده است.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به موضوع دریافت طلا از ونزوئلا در مقابل فرآورده نفتی، اظهار کرد: تا کنون این موضوع تکذیب نشده است.

حسینی با بیان اینکه کشور ونزوئلا اکنون به دلیل تحریم ها و مشکلات دیگر گرفتار شده و نیازمند دریافت فرآورده های نفتی است، اظهار کرد: تداوم این همکاری بی شک برای هر دو کشور می تواند اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟