سفیر ایران در کاراکاس ارسال طلا از ونزوئلا به ایران را رد کرد

به گزارش رکنا، حجت‌الله سلطانی سفیر کشورمان در کاراکاس در گفت‌وگو با شبکه کونتراپونتو در پی شیوع ویروس کرونا در کشور ونزوئلا گفت: همکاری دولت ایران با ملت ونزوئلا در موقعیت بحران تقویت شده است.

سلطانی در این باره اظهار کرد: اکنون روابط ما به ویژه از نظر همکاری تجاری قوی‌تر از همیشه است. ما در اینجا هستیم که تا جایی که می‌توانیم با مردم ونزوئلا همکاری کنیم. ما از [کشورهایی که] تحت تحریم بیگانگان هستند، حمایت می کنیم.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا متخصصان فنی ایرانی در پالایشگاه‌های ونزوئلا حضور دارند، بیان کرد: من حضور متخصصان فنی ایران در پالایشگاه‌های ونزوئلا را تکذیب می‌کنم. کارشناسان فنی ما در این کشور حضور ندارند؛ اکنون هیچ نیازی به آن وجود ندارد چراکه کارشناسان فنی در زمینه نفت به تعداد کافی در ونزوئلا وجود دارد. اگر در آینده نزدیک همکاری فنی ما لازم باشد، ما آماده‌ایم که کمک کنیم.

سلطانی همچنین درباره این که آیا ایران به ونزوئلا بنزین فرستاده است، توضیح داد: تا به امروز، از ایران بنزین به ونزوئلا انتقال داده نشده است. دولت دو کشور مذاکراتی در زمینه همکاری‌های تجاری دارند اما تا به امروز سوخت ایران به ونزوئلا نرسیده است.

سفیر کشورمان در کاراکاس با رد ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی انتقال طلا از ونزوئلا به ایران گفت: ارسال مقدار عنوان شده ۹ تن طلا توسط دولت ایران را تکذیب می‌کنم. این یک شایعه بی‌اساس و محصول دام‌های رسانه‌ای بوده و کاملا نادرست است.

سلطانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو راجع به پروازهای اخیری که از ایران به مقصد ونزوئلا انجام شده است، تشریح کرد: در روزهای اخیر، به طور میانگین ۱۰ تا ۱۷ پرواز تجاری به منظور انتقال فوری تجهیزات کاتالیزورها برای فعالیت دوباره مجموعه پالایشگاهی پونتا کوردون در پاراگوآنا انجام شده است که این موضوع در حال حاضر در تحقق روابط جامع میان کشورهای ما یک اولویت محسوب می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟