چرا نتانیاهو دادگاه را تهدید کرد؟

به گزارش رکنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از تهدید به راه‌انداختن شورش خیابانی در صورت صدور رأی دادگاه علیه خود، این بار به کشاندن فلسطین اشغالی به انتخابات چهارم تهدید کرد.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز گذشته دومین جلسه بررسی ادله حقوقی درباره قانونی بودن یا نبودن ائتلاف نتانیاهو و گانتز را برگزار کرد و قرار است امروز رأی نهایی خود را صادر کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو شامگاه گذشته دیوان عالی را تهدید کرد که یا مزاحم طرح وی برای تشکیل کابینه نشود یا مسئول کشیده شدن این رژیم به انتخابات چهارم در عرض یک سال، دادگاه خواهد بود.

وی با ادعای اینکه صهیونیست‌ها او را برای نخست‌وزیری انتخاب کرده‌اند و دادگاه نباید رأیی علیه او صادر کند، گفت: «اگر دادگاه در [فرایند تشکیل کابینه] دخالت کند، احتمال برگزاری دور چهارم انتخابات افزایش می‌یابد. امیدوارم دیوان عالی این کار را نکند».

هیأت منصفه ۱۱ نفره این دادگاه، روز یکشنبه نیز استدلال‌ها درباره غیرقانونی بودن تشکیل کابینه توسط نتانیاهو در زمانی که با پرونده‌های ارتشاء و سوء استفاده از قدرت متهم شده را شنیده بود.

در جلسات دادگاه، مخالفان این ائتلاف تاکید کردند کابینه فراگیر جدید به صورت غیرقانونی نتانیاهو را از روند محاکمه قضایی در پرونده‌های فساد دولتی مصون می‌کند.

روزنامه «هاآرتص» چندی پیش گزارش داده بود نتانیاهو در گفت‌وگوهای خود در محافل خصوصی، دیوان عالی را به راه‌اندازی شورش خیابانی در صورت برکناری وی از نخست‌وزیری تهدید کرده است.

این در حالی است که «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد، نتانیاهو می‌تواند بدون مانع قانونی تشکیل کابینه دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟