واعظی: ابتدا دستگاه‌های دولتی اموال خود را واگذار کنند

به گزارش رکنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی، بازار سرمایه، بازار ملی و بخش‌های مختلف که متوازن مدیریت شود برای دولت مهم است، تا مردم خود انتخاب کنند در کدام بازار تمایل به سرمایه‌گذاری دارند تا سود مناسبی نصیب آن‌ها شود.

وی گفت: در گذشته برخی در بخش‌های مختلف مانند طلا، سکه و ارز سرمایه گذاری می‌کردند، اقدامی که امروز در بازار انجام شده مورد حمایت دولت است و امیدواریم یک اطمینانی به مردم داده شود که از یک طرف مردم سود ببرند و از یک طرف کارآفرینان و صاحبان سرمایه بتوانند بخشی از بنگاه‌های خودشان را در اختیار مردم قرار دهند و در کنار آن در کشور توسعه و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: موضوع بورس و سرمایه گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است و ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم. تاکید رئیس جمهور همواره بر این موضوع است که ابتدا دستگاه‌های دولتی اموال خود را واگذار کنند، دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌ها و اموال خود را در اختیار بورس قرار دهند تا مردم بتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه براساس گزارش سازمان بورس در جلسه هیأت دولت باید گفت که بخش خصوصی نیز تمایل پیدا کرده تا بنگاه‌های خود را در بورس عرضه کند. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند، شورای عالی بورس به عنوان یک مرجع عالی برای کنترل و هدایت به شمار می‌رود و اینکه صیانت از افرادی که در بورس وارد می‌شوند و دارای سهام هستند، به شکل مرتب نظارت دارند و این نظارت مورد تاکید رئیس جمهور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تصمیم و ابلاغ مقام معظم رهبری در روز گذشته در موضوع سهام عدالت یک تحول جدید برای بورس و مردم به شمار می‌رود. در ابتدا از طرف دولت و همه، از مقام معظم رهبری که در ماه مبارک رمضان هدیه خوبی به حدود ۵۰ میلیون نفر که سهام عدالت دارند، اهدا شد تشکر می‌کنم و از الان وظیفه شورای عالی بورس و سازمان بورس است تا آزاد سازی را انجام دهد، تا وضعیت چه آن‌هایی که تمایل دارند سهام عدالت را نگهداری و چه آن‌هایی که می‌خواهند آن را جابه جا کنند و یا به فروش برسانند، مشخص شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟