آزادی بیان در آمریکا یعنی مسدود سازی رسانه‌ های دیگر کشورها

به گزارش رکنا، عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«آزادی بیان در رژیم آمریکا یعنی مسدود سازی رسانه های دیگر کشورها.

realDonaldTrump @، علاوه بر ترور افراد و ترور اقتصادی (تحریم ها) اینک به ترور رسانه‌ای نیز روی آورده و با مصادره دامنه رسانه‌های ایران کارنامه تروریستی خود را سنگین تر نموده است.

تروریسم_ رسانه_ای»

آمریکا دامنه سایت روزنامه دولتی ایران را مصادره کرد

دامنه‌ سایت رسمی روزنامه ایران توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) مصادره شده است. سایت‌های دیگر نشریات موسسه ایران، ایران‌دیلی، الوفاق، ایران ورزشی و ایران سپید نیز مسدود شده‌اند.

روزنامه ایران روز شنبه ششم اردیبهشت برابر با ۲۵ آوریل خبر داد که دامنه‌ سایت رسمی این روزنامه توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مصادره و مسدود شده است.

سایت‌های دیگر نشریات موسسه ایران، ایران‌دیلی، الوفاق، ایران ورزشی و ایران سپید نیز مسدود شده‌اند.

روزنامه ایران در توضیحاتی که پیرامون مسدود شدن دامنه خود منتشر کرده گفته است که سایت iran-newspaper.com در سال ۱۳۷۶ به ثبت رسیده و آرشیو روزنامه در سال‌های ۱۳۸۰ به بعد در آن قابل دسترس است.

روزنامه ایران به بسته شدن دامنه سایت خود اعتراض کرده و مسدود شدن سایت روزنامه ایران با ۲۵ سال سابقه انتشار را اقدامی "غیرقانونی" دانسته است.

مهدی شفیعی، مدیر مسئول روزنامه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است که پیگیری‌های حقوقی برای رفع انسداد و مصادره دامنه سایت در جریان است.

وزارت خزانه‌​داری آمریکا پیش از این نیز دامنه‌​های بین‌​المللی وابسته به سایت خبرگزاری فارس را مسدود کرده بود.

اعتراض وزارت خارجه ایران

وزارت خارجه ایران با ارسال یک پیام در توییتر اقدام آمریکا در بستن دامنه سایت ایران را محکوم کرد و آن را "مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و آزادی بیان" دانست.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) یک آژانس اجرایی و اطلاعاتی مالی است که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت می​‌کند و وظیفه آن برنامه‌ریزی و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجارتی در حمایت از اهداف امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است.

آمریکا بستن سایت‌​های وابسته به حکومت ایران را در چارچوب قوانین تحریمی خود می‌داند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟