حاشیه‌های مهم‌تر از متن مراسم پنج شنبه با حضور ۲ وزیر از شش وزیر!

1- هر چهار پروژه‌ای که امروز افتتاح شد ناقص است و هیچکدام به‌طور کامل آماده خدمات‌رسانی و بهره‌برداری نیست؛ از نقص‌های جدی بیمارستان جدید در بخش‌های برق و سپتیک گرفته تا عدم راه‌اندازی اتاق عمل، بخش‌های بستری، زنان و زایمان و ....؛ از فعالیت ۱۲ درصدی آلومینیوم لامرد گرفته تا نقص‌ در سیستم آب و تصفیه‌خانه استخر تابناک و همچنین عدم امکان آغاز بکار ترمینال جدید بدلیل فقدان سیستم هندلینگ و اتوبوس حمل مسافر و نیز تکمیل نبودن سالن افتتاح‌شده و .... همگی بخش کوچکی از نواقص این طرح‌هاست که با پروپاگاندای رسانه‌ای و بدون امکان خدمات‌دهی به مردم افتتاح نمایشی شدند.

2 -غیبت وزرا: انتشار نواقص این طرح‌ها و هشدار درباره عدم افتتاح عجولانه پروژه‌های یادشده در رسانه‌های ملی و محلی، تأثیر خود را گذاشت. درحالی که پیش از این گفته می‌شد ۶ وزیر، که پروژه‌ها مرتبط با آنان است در مراسم حضور خواهند یافت، اما ۴ وزیر قید سفر به لامرد را زدند.

3 -نکته عجیب دیگر مراسم امروز، صحبت نکردن وزرای بهداشت و راه در خصوص پروژه‌ها بود. این دو وزیر علاوه بر آنکه حاضر به سفر به لامرد نشدند تا از حاشیه‌های افتتاح ناقص طرح‌ها در امان بمانند، حتی هنگامی که در کنار رئیس‌جمهور و به‌صورت ویدئو کنفرانس در مراسم شرکت کردند نیز حاضر نشدند اشاره‌ای به پروژه‌های لامرد داشته باشند و وقتی برای ارائه گزارش درباره پروژه‌های خود در این شهرستان به پشت تریبون دعوت شدند، صرفاً برخی آمار و عملکرد کلی وزارتخانه خود در سطح کشور را بیان کردند و توضیح درباره پروژه‌های لامرد را به معاونان خود واگذار کردند!

4 -با وجود اینکه تلاش شده بود تمام بار رسانه‌ای این مراسم بر روی پروژه‌ی آلومینیوم، به‌عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور باشد، اما عدم‌ حضور وزیر دفاع که ۵۱ درصد این کارخانه متعلق به این وزارتخانه است حاشیه‌ساز شد. جالب آنکه وزیر دفاع نه در لامرد و نه حتی در تهران و به‌صورت ویدئوکنفرانس حاضر به شرکت در این مراسم نشد!

همچنین مهندس ترکان رییس هیأت مدیره آلومینیوم جنوب و مشاور رئیس‌جمهور و نیز آقایان مستقیمی و طاهرپور سایر اعضای هیأت مدیره و مدیران‌عامل سابق و اسبق این کارخانه نیز هیچکدام حاضر به شرکت در مراسم نشدند تا ترکش‌های پس از افتتاح ناقص به آنها نخورد! عدم حضور اعضای هیأت‌مدیره در این مراسم بسیار مهم، سبب تعجب مهندسان و پرسنل آلومینیوم جنوب شده است.

5 - آمارسازی و اعلام عدد و رقم‌های عجیب و غریب از دیگر حاشیه‌های این چهار افتتاح بود.

به‌عنوان نمونه معاون وزیر راه در خصوص ترمینال پروازی فرودگاه لامرد، ظرفیت پذیرش مسافر این ترمینال در سال را ۹۰۰ هزار نفر اعلام کرد. این آمار موجب تعجب رییس‌جمهور شد و روحانی از او پرسید ظرفیت روزانه این ترمینال چقدر است؟! که وی در پاسخ این ظرفیت را ۲۰۰۰ نفر در روز اعلام کرد! جدای از آنکه همین عدد هم واقعی است یا نه، اما با یک محاسبه‌ی ساده مشخص می‌شود در صورت وجود پرواز در تمام ۳۶۵ روز سال، ظرفیت سالن ۷۳۰ هزار نفر می‌شود نه ۹۰۰ هزار نفر!

همچنین وزیر صمت هم در اظهاراتی عجیب گفت با افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد، به مجموعه‌ی تولید آلومینیوم کشور ۷۰ درصد اضافه شد! این درحالی است که این اتفاق هنگامی رقم خواهد خورد که کل کارخانه تولید خود را آغاز کند و امروز تنها حدود ۱۲ درصد کارخانه فعال شده است!! جالب آنکه مدیرعامل آلومینیوم لامرد این سخنان وزیر صنعت را تکذیب کرد و در گفتگو با بخش خبر صداوسیما گفت از ۲۵۸ سلول تولید شمش آلومینیوم این کارخانه، تاکنون تنها ۴۰ سلول وارد مدار تولید شده است!!! (طبق گزارش دقیق خبرنگاران لامرود، آمار دقیق ۳۴ سلول است و همین عدد ۴۰ هم غلط است!)

6 -نکته بسیار مهم دیگر آن بود که با وجود پخش بیش از یک ساعت برنامه به‌صورت زنده از شبکه خبر و از ۴ مکان افتتاح پروژه‌، اما در هیچ‌ بخشی از مراسم اجازه سخنرانی به وزیر اطلاعات و سیدمحسن علوی داده نشد. یک منبع آگاه گفت: حواشی ایجادشده در فضای مجازی طی چند روز اخیر و نقدهای فراوان به حجت‌الاسلام علوی و فرزندش، به‌علت فشار عجیب برای افتتاح زودهنگام طرح‌ها، باعث صدور دستوراتی پشت‌پرده شده و این اتفاق را رقم زده است!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟