انتخابات آمریکا / بایدن از ترامپ پیشی گرفت

به گزارش رکنا، در بحبوحه شیوع ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده و افزایش تصاعدی مبتلایان و قربانیان این بیماری، برگزاری نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در رسانه‌های این کشور ادامه دارد.

نظرسنجی جدیدی که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه هاروارد و مؤسسه افکارسنجی «هَریس» انجام شده نشان می‌دهد «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات با اختلاف ۸ درصدی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور برای به دست گرفتن زمام کاخ سفید در انتخابات نوامبر امسال پیش است.

به نوشته وبگاه «هیل»، طبق این نظرسنجی بایدن هم‌اکنون از حمایت ۵۴ درصد آراء آمریکایی‌های واجد شروط رأی دادن برخوردار است. ترامپ نیز با ۴۶ درصد آراء شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، پشت سر بایدن قرار دارد.

این تحقیق همچنین نشان داد که میزان رضایت مردم آمریکا از تصدی ریاست‌جمهوری این کشور توسط ترامپ در رقم ۴۹ درصد قرار دارد که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۷ است.

روز گذشته کمیته انتخابات حزب دموکرات در ایالت وایومینگ اعلام کرد جو بایدن توانست با ۷۲.۲ درصد آرا در انتخابات مقدماتی نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری در این ایالت پیروز شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن تا کنون آرای ۱۳۰۵ وکیل انتخاباتی را کسب کرده است.

طبق قوانین انتخاباتی در آمریکا هر نامزدی که بتواند رای ۱۹۹۱ وکیل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی یک حزب (دموکرات یا جمهوری‌خواه) در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟