چاووش اوغلو: تحریم‌های ایران علاوه بر مردم آن به کشور‌های همسایه هم آسیب می‌رساند

به گزارش رکنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یادداشتی برای روزنامه واشنگتن پست به انتقاد از تحریم‌های بین‌المللی در سایه شیوع ویروس کرونا پرداخت و آن را «ابزار سیاسی ناخوشایند» و مغایر با اقدامات بشردوستانه عنوان کرد.

چاووش اوغلو در این یادداشت که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ترکیه نیز منتشر شده است با تاکید بر همکاری کشور‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا، اعمال تحریم‌ها را آسیب بر مردم یک کشور دانست.

در بخشی از این یادداشت چاووش اوغلو می‌نویسد: تحریم‌ها ابزار سیاسی ناخوشایند است که باید جنبه بشردوستانه آن مورد توجه قرار بگیرد. تحریم‌ها همانند آنچه علیه ایران وضع شده است نه تنها به مردم ایران آسیب می‌زند بلکه تبعاتی برای کشور‌های همسایه آن نیز دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به این که چنین خطری در شرایط شیوع همه کشور‌ها را تهدید می‌کند، ادامه داد: هر آنچه اکنون می‌کاریم در آینده به صورت کامل به سراغمان می‌آید. پس بهتر است آن‌ها واقعیاتی مانند نظام جهانی مبتنی بر قانون، شبکه کشور‌های کارآمد و مسئولیت‌پذیر باشند که در نهایت به ما سود برسانند.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از این یادداشت بار دیگر درخواست تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل را تکرار کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟