به گزارش رکنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که با وجود همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، فعالیت‌های پادمانی این آژانس در ایران و دیگر کشور‌ها ادامه می‌یابد.

خبرگزاری ترند در گزارشی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت این (آژانس) همچنان به فعالیت‌های پادمانی خود در ایران و دیگر نقاط، به منظور اطمینان از اجرای موثر تعهدات ادامه می‌دهد و در عین حال تمام اقدامات مناسب را برای حفاظت از امنیت و ایمنی کارکنان خود، که کار آن‌ها برای صلح و امنیت بین‌المللی حیاتی است، در پیش می‌گیرد.

در گزارش خبرگزاری ترند آمده است آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به نظارت بر اوضاع مربوط به شیوع ویروس کرونا ادامه می‌دهد. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در پیامی ویدئویی اعلام کرد بازرسی‌های پادمانی مواد هسته‌ای از سوی آژانس در سرتاسر دنیا برای لحظه‌ای متوقف نخواهد شد.

آژانس انرژی اتمی با اشاره به محدودیت‌های مسافرتی ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ یادآور شد که این نهاد تمامی اقدامات ضروری برای غلبه بر چنین چالش‌هایی را انجام خواهد داد. بنا به اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدامات پادمانی توسط بازرسان آژانس با استفاده از ابزار‌های فنی پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، انجام می‌شود. بازرسان آژانس در این برهه زمانی خاص، به شیوه‌ای بسیار حرفه‌ای و اختصاصی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

پیشتر نیز رسانه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یکی از اعضای ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد این نهاد بین‌المللی با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا، همچنان نظارت خود بر برنامه هسته‌ای ایران را ادامه می‌دهد و این موضوع را متوقف نمی‌کند.

آمریکا از زمان خروج از توافق هسته‌ای، سنگین‌ترین تحریم‌های خود را علیه ایران اعمال کرده است. اتحادیه اروپا نیز با وجود وعده‌هایی که پس از خروج واشنگتن از برجام داده بود، عملاً به هیچ یک از تعهداتش درباره ایران عمل نکرده است. همین امر منجر به کاهش تدریجی تعهدات تهران شده است. مقامات ایران بار‌ها اعلام کرده‌اند در صورتی که تمامی طرف‌ها به تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشند، تهران به وضعیت قبلی بازخواهد گشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟