داماد ترامپ متهم به سوءاستفاده مالی شد

به گزارش رکنا، سازمان مردمی نظارت بر اخلاق و پاسخگویی دولت در نامه ای به دفتر شورای ویژه ایالات متحده که یک آژانس مستقل و دائمی تحقیق و دادرسی فدرال است، خواستار تحقیق شده که آیا جرد کوشنر مشاور ارشد و دستیار رئیس جمهوری، ممنوعیت قانون «هَچ» را به منظور مشارکت در فعالیت‌های سیاسی با اموال دولت یا در حین وظیفه، نقض کرده است یا خیر.

در نامه این سازمان مردمی آمده است: خبرهای اخیر حاکی از آن است که کوشنر در کاخ سفید فعالیت سیاسی گسترده و موثری را برای انتخاب مجدد رئیس جمهوری دونالد جی ترامپ در سال 2020 را از ساختمان غربی کاخ سفید انجام داده است. قانون هَچ بیشتر کارکنان قوه مجریه را از فعالیت سیاسی با اموال دولت یا در حین انجام وظیفه، منع می کند و به احتمال زیاد، رفتار کوشنر این ممنوعیت را نقض می‌کند.

این نامه تاکید دارد کوشنر مشمول هیچ یک از معافیت‌های مندرج در این قانون هم نمی‌شود و مجوزی برای فعالیت سیاسی در ساعات کاری نیست.

سازمان مردمی نظارت بر اخلاق و پاسخگویی دولت تصریح کرد برخلاف این قانون که به برخی از مقامات ارشد اجازه انجام برخی فعالیت‌های سیاسی را در طول 24 ساعت انجام وظیفه خود می‌دهد، مجوزی برای تبدیل ملک دولتی به دفتر فعالیت سیاسی را نمی‌دهد.

در این نامه با تشریح برخی فعالیت‌های سیاسی کوشنر و تطابق آن با مفاد قانون اشاره شده، تصریح شده است: دولت ترامپ مجاز نیست بدون تطابق دقیق با کلیه شرایط لازم، ساختمان غربی کاخ سفید را به یک اتاق جوشان سیاسی تبدیل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟