رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه علیه کرونا در استان اردبیل برگزار شد

به گزارش رکنا، استاندار اردبیل در این رزمایش که با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ضد عفونی کردن و گندزدایی سطح شهر، اماکن، معابر، خیابانها و کوچه پس کوچه های تمامی شهرستانهای استان است.

اکبر بهنامجو با تقدیر از زحمات تمامی نیروهای مسلح استان افزود: نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان در کنار مردم بوده و از هیچ اقدامی برای کنترل و پیشگیری از شیوع آن دریغ نکرده است.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح در عمل نشان داده که همیشه و در همه حال در خدمت مردم و در تمامی مشکلات و گرفتاری ها در کنار مردم و با مردم بوده است.

بهنامجو بیان کرد: سپاه و بسیج با احساس مسئولیت امروز در تولید انواع وسایل بهداشتی و پزشکی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده پیشگام بوده و در تامین نیاز مردم در این زمینه نقش اساسی دارند.

استاندار اردبیل با تقدیر از اقدام شهروندان استان در خودداری از برگزاری آیین سنتی سیزده به در و ماندن در خانه اضافه کرد: مردم استان اردبیل دیروز به کلی آیین سنتی و دیرینه سیزده به در و حضور در دامان طبیعت را کنار گذاشتند و به توصیه‌های مسئولان بهداشتی کشور در خانه‌نشینی به خوبی عمل کردند.

بهنامجو ادامه داد: این همراهی مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و نتیجه این اقدام خوب مردم در روزهای آتی و کاهش بستری‌ها در بیمارستان‌ها خود را نشان خواهد داد.

وی با قدردانی از همکاری مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: اردبیل در زمینه اجرای این طرح از استان‌های موفق کشور است و این موفقیت نتیجه همکاری مردم با عوامل اجرایی و تلاش شبانه‌روزی پلیس و سایر ادارات و نهادهای مرتبط است.

بهنامجو افزود: برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه آحاد مردم و دستگاههای اجرایی و نهادها باید پای کار باشند تا هرچه زودتر این ویروس بسیار خطرناک را شکست دهیم.

جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل هم گفت: رزمایش مدافعان سلامت با شرکت هزار و ۲۰۰ نیرو و ۳۰۰ خودروی ویژه توسط سپاه و بسیج در تمامی شهرستانهای استان در حال برگزاری است.

سردار فرهنگ مستعد حصاری افزود: سپاه و بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان اقدام به ضد عفونی و پاک سازی محیط، معابر، اماکن و کوچه پس کوچه ها کرده و این رزمایش استانی نیز در این راستا انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: بسیجیان با کار جهادی توانستند نیاز استان به ماسک را تامین و حتی مازاد بر نیاز را تولید کنند و به سایر استانها نیز اعلام شده که در صورت نیاز به ماسک آمادگی تامین آنها را داریم.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج خود را خدمتگزار مردم می دانند، بیان کرد: بسیج و سپاه بسته های معیشتی و بهداشتی و ضد عفونی کننده در بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر استان توزیع کرده و این روند ادامه خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟