پیوند زدن کرونا و سیاست خارجی خسارت‌بار است

به گزارش رکنا، مفروضات این تحلیل که آمریکایی‌ها ممکن است بر اثر تشدید بحران کرونا در ایران و افزایش جان‌باختگان درصدد تضعیف تحریم‌ها برآیند از اساس غلط است.

آمریکایی‌ها که سابقه بمباران اتمی هیروشیما، استفاده از تسلیحات اتمی ضعیف‌شده در جنگ‌های مختلف و اعمال تحریم‌های بین‌المللی منجر به کشته شدن نیم میلیون کودک عراقی را دارند، بر اثر افزایش تعداد کشته‌های کرونا در ایران، دست از تحریم نمی‌کشند.

این تحلیل که دولت قصد دارد از ابزار کرونا برای پیشبرد سیاست خارجی، شکستن تحریم‌ها یا احیای برجام استفاده کند، از اساس غلط و ناسازگار با منطق سیاست خارجی است.

دستگاه سیاست خارجی و شخص رئیس‌جمهور که سال‌ها تجربه مواجهه با رفتار آمریکایی‌ها را تجربه کرده‌اند، بیش از هر کسی بر میزان غیراخلاقی بودن سیاست خارجی به‌طور کلی و سیاست خارجی دولت‌های آمریکا آگاه هستند.

هر گونه نشان دادن ضعف از سوی ایران، آمریکایی‌ها را در تحریم‌ها مصمم‌تر می‌کند. دولت بیش از هر کسی آگاه است که پیروزی در مهار کرونا، ابزار مهم‌تری برای رفع تحریم است.

همان گونه که هشدارم درباره پیوند نزدن کرونا و سیاست داخلی را عده‌ای به گوش نگرفتند و غلط بود، پیوند زدن کرونا و سیاست خارجی هم نادرست و خسارت‌بار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟