کشف ۲ انبار احتکار اقلام بهداشتی مقابله با کرونا توسط اطلاعات سپاه

به گزارش رکنا، مهر نوشت: سرهنگ پاسدار مجید علی پور گفت: با تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس در ناحیه حضرت بقیه الله (عج) شیراز ۲ انبار احتکار اقلام دارویی، پزشکی و غذایی در شیراز زیر ذره‌بین اطلاعاتی قرار گرفت.

فرمانده سپاه بقیه الله (عج) شیراز ضمن تشکر از مردم فهیم شیراز عنوان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از دریافت گزارشات مردمی و هماهنگی مقام قضائی طی دو عملیات انبارهای احتکار اقلام بهداشتی و غذایی و دارویی شناسایی و کشف کردند. این ششمین اقدام مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه بقیه الله در چند روز اخیر است.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها بیش از ۲۸۰ هزار اقلام پزشکی غیر مجاز از انواع دستکش، پد الکلی، سرنگ، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک بهداشتی و همچنین بیش از ۳۰ هزار از انواع قرص‌های متادون، ترامادون و قرص‌های ممنوعه کشف و به دستور مقام قضائی تحویل دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.

علی‌پور از مردم همیشه در صحنه درخواست کرد با توجه به وضعیت کنونی کمبود اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، موارد مشکوک به احتکار را سریعاً به ستاد خبری ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه اطلاع دهند.

پیگیری مجلس برای کمبود ماسک و دستکش

سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص لزوم توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی نهادهای مرجع در مبارزه با کرونا و لزوم توجه به همبستگی ملی برای گذر از شرایط فعلی به ایسنا گفت: با توجه به شرایط امروز و شیوع ویروس کرونا در کشور باید در درجه اول به نکات بهداشتی توصیه شده از سوی نهادهای مرجع توجه لازم را داشته باشیم؛ از سوی دیگر باید توجه کنیم مسئولین بدون همکاری و کمک مردم به تنهایی نمی‌توانند کشور را از این شرایط عبور دهند.

وی افزود: همه دستگاه‌های مربوطه همچون هلال احمر؛ بیمارستان‌ها و پرستاران و پزشکان؛ وزارت بهداشت و وزارت صمت؛ بسیج و سپاه؛ نیروی انتظامی و ارتش و همه و همه در گیر مبارزه با این ویروس هستند؛ کشور در حال آماده باش است تا هر کمک و خدمتی به موقع به شهروندان ارائه شود؛ هرگونه کمکی از دست ما و مسؤلین بربیاید قطعا کوتاهی نمی‌کنیم؛ برای مثال تماس‌های زیادی با ما انجام شد و گفتند که در حوزه ماسک و دستکش بهداشتی کمبود هایی به وجود آمده است؛ ما نیز موضوع را از طریق وزارت بهداشت و وزارت صمت پیگیری کردیم و در پی آن توانستیم این تجهیزات را در برخی از مناطق به دست مردم برسانیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: متاسفانه محتکران همیشه در اینگونه شرایط سوء استفاده کرده و در نظام توزیع اختلال ایجاد می‌کنند؛ به همین دلیل ما از دستگاه قضا و نهاد های نظارتی خواستیم که به این موضوع ورود کرده و با این سودجویان برخورد کنند؛ الحمدالله به این موضوع به خوبی پرداخته شد و در مناطقی همچون شهر ری و بسیاری از مناطق اطراف تهران تجهیزات احتکار شده کشف و در اختیار شبکه توزیع قرار گرفت؛ اکنون تولید در حوزه این تجهیزات بهداشتی افزایش پیدا کرده است و فقط لازم است نظارت کافی در این حوزه انجام پذیرد.

ذوالقدر ادامه داد: به امید خدا با همراهی مردم و با همبستگی مردم و مسؤلین ما این شرایط را پشت سر می‌گذاریم؛ الحمدالله سطح آگاهی مردم نسبت به موارد بهداشتی و راه های مبارزه با این ویروس بالا است؛ تا این لحظه به خوبی در رعایت نکات بهداشتی عمل شده؛ تعطیلی مدارس؛ دورکاری‌ها و یا کاهش ساعات کاری در ادارات و شرکت ها مواردی بود که توانسته در این حوزه کمک کند؛ ما همچنین از استاندار تهران و از وزیر آموزش و پرورش خواستیم که تعطیلات در حوزه آموزشی ادامه داشته باشد تا از شیوع این ویروس در محیط مدارس و دانشگاه ها جلوگیری شود. می‌توانیم از این دوران گذر کنیم.

وی عنوان کرد: بنده و عده ای از نمایندگان چون علائم اولیه این ویروس را نداشتیم تست ندادیم ولی تست کرونای تعدادی از نمایندگان که علائم اولیه را داشتند مثبت بود؛ پس سعی شد برای رعایت حال دیگر نمایندگان که با بسیاری از مردم در ارتباط هستند و همچنین کارمندان مجلس و اصحاب رسانه که در مجلس حضور دارند، جلسات مجلس فعلا تعطیل شده و لایحه بودجه ۹۹ توسط کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شود؛ چراکه در این شرایط لازم بود با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا جلوی تجمعات گرفته شود، امیدواریم با همبستگی و کنار هم بودن از این شرایط گذر کرده و باز هم شاهد روزهای خوب باشیم.

هر کشوری واکسن کرونا را کشف کند ایران می‌تواند آن را تهیه کند

رحیمی جهان آبادی، رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر امکان ساخت واکسن کرونا از سوی آنها گفت: این مباحث گفته شده صرفا ادعا است؛ این گفته رژیم صهیونیستی یا آمریکا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد چرا که آن ها قصد دارند در این فضای رعب و وحشتی که در جهان ایجاد شده توانایی خودشان را به رخ جهان کشیده و خود را به لحاظ علمی کشوری پیشرفته نشان دهند.

بنا به گزارش ایسنا رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره اینکه اگر این ادعا به منصه ظهور برسد آیا کشوری همچون ایران می تواند به این دارو دست پیدا کند، توضیح داد: نه تنها ما بلکه هر انسانی از این که هر کشوری بتواند این کار را انجام دهد و جان بشر را نجات دهد خوشحال خواهد شد؛ هر کشوری چه آمریکا که رابطه ای با آن نداریم و چه رژیم صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی شناسیم چنین دارویی کشف کند این دارو قدر مسلم وارد چرخه بازار جهانی می شود و ما نیز می توانیم این دارو را از طریق واسطه ها و کشور های دیگر تهیه کنیم؛ این موضوع به لحاظ حقوق بین الملل منعی ندارد که حالا چون رابطه ای با آمریکا نداریم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم نتوانیم به این دارو دست پیدا کنیم.

وی‌ اضافه کرد: خیلی از کالاهایی که در جهان تولید و خرید و فروش می شود بین کشورهایی مراوده می شود که این کشور ها ممکن است با هم رابطه سیاسی نداشته باشند؛ پس هر کشوری که به این کشف پزشکی و علمی دست پیدا کند آن را در معرض فروش جهانی قرار داده و هر کشور دیگری آن را تهیه می کند. ما هم برای تهیه آن مشکلی نخواهیم داشت؛ ولی به لحاظ علمی و پزشکی فکر نکنم این‌ها چنین قدرتی داشته باشند و بتوانند این کار را انجام دهند.

اخیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی ادعایی را مبنی بر احتمال ساخت واکسن کرونا در هفته های آتی و قرار دادن این دارو در چرخه بازار جهانی مطرح کرده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟