نماینده مجلس: شدیدترین مجازات برای احتکارکنندگان مواد بهداشتی در نظر گرفته شود

به گزارش رکنا، محمد کاظمی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌ شهروندان درباره شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک و اقلام بهداشتی، اظهار داشت: متاسفانه با شیوع این بیماری برخی سودجویان مباردت به احتکار برخی اقلام بهداشتی و ماسک کرده‌اند که نهادهای نظارتی باید با ورود به موضوع دست سودجویان را از بازاز کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه مجازات‌های متنوعی برای احتکار کنندگان در قانون پیش‌بینی شده است، ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی مسئول برخورد با گران‌فروشی و احتکار اقلام مورد نیاز مردم است، امروز برخی سودجو بر روی مایحتاج مردم دست گذاشته‌اند و مردم را در برخی مواقع با مشکل مواجه کرده‌اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید براینکه ماسک و اقلام بهداشتی امروز جزء مایحتاج عمومی است و نباید به دست سودجویان و محتکران بیفتد، اضافه کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه می‌توانند با به‌کارگیری اکیپ‌های بازرسی و سرکشی به مراکزی که مسئول توزیع اقلام مورد نیاز مردم هستند، مانع این شوند که سودجویان بخواهند از شرایط به وجود آمده سو استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید شدید‌ترین مجازات را در قبال افرادی که کالاهای مورد نیاز مردم را در شرایط کنونی احتکار کرده‌اند داشته باشند.

کاظمی با تاکید بر اینکه احتکار کالاهای اساسی مصداق بارز اخلال در بازار و نظم عمومی است، افزود: باید با محتکران برخورد جدی و بالاترین مجازات را برای آنها در نظر گرفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟