واکنش قوه قضائیه به بازگرداندن شهروندی که به بهانه نقض تحریم ها در آمریکا بازداشت شده بود

به گزارش رکنا، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با همکاری وزارت امور خارجه با قوه قضاییه برای بازگرداندن شهروندی که به بهانه نقض تحریم‌ها در آمریکا بازداشت شده بود نیز گفت: ما متاسف بودیم که برای یکی از شهروندان ما در آمریکا تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها پرونده‌ای تشکیل شده و برخلاف ضوابط بین المللی این فرد تحت تعقیب قرار گرفته علیرغم این که این فرد در آمریکا نبود و کاری با آنها نداشت.

وی افزود: این فرد توسط دستگاه قضایی آلمان بازداشت شد و آمریکایی‌ها اصرار داشتند او را به کشور خودشان ببرند و در آن جا محاسبه شود. تلاش ما بر این بود که این شهروند به ایران بازگردد.

اسماعیلی با بیان این که زمینه‌ای برای بازگردان این تبعه ایرانی فراهم شد ادامه داد: قرار شد یک تبعه آلمانی که از مدت‌ها قبل در ایران دستگیر شده بود و پرونده‌اش در ارتباط با عکس برداری از مناطق ممنوعه به دادگاه رفته بود و در نهایت به تحمل سه سال حبس محکوم شده بود تسهیلاتی که قانون مجازات اسلامی در نظر گرفته بود برخوردار شود به شرطی که آنها تبعه ما را بازگردانند. در نهایت روز یکشنبه تبعه ایرانی از آلمان وارد ایران شد و روز دوشنبه ما تبعه آلمانی را آزاد کردیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟