دیدار ظریف با وزیر امور خارجه عراق

به گزارش رکنا، به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق دیدار کردند.

در این دیدار وزرای خارجه دو کشور روابط فی مابین را از جمله در حوزه مسائل امنیتی، مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در این دیدار موضوعات پیرامون شهادت شهدای گرانقدر سردار سپهبد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، و پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا مورد گفت و گو قرار گرفت و بر همکاری دو کشور در تحقیقات مربوط به شهادت این دو شهید گرانقدر، تاکید شد.

محمد جواد ظریف پیش از این دیدار با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو داشت و درباره بازسازی داعش و فعالیت مجدد آن در عراق و افغانستان ابراز نگرانی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچین امروز با همتای اسلوونی درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور، تحولات مربوط به برجام و همچنین موضوعات مرتبط با امنیت منطقه تبادل‌نظر کرد.

دیدار با وزیر خارجه کویت هم دیگر برنامه امروز رییس دستگاه دیپلماسی بود. در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت علاوه بر موضوعات روابط دوجانبه، امنیت منطقه و روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین تحولات یمن مورد گفت‌ؤگو و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد جواد ظریف امروز همچنین با وزیر خارجه لهستان در خصوص موضوعات مختلف از جمله برجام ، تعهدات اروپا در قبال برجام و اقدامات ایران در این چارچوب و همچنین امنیت منطقه تبادل نظر کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟